Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

GUS: Wskaźnik koniunktury w handlu w marcu pozytywny

W marcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu ukształtował się na poziomie plus 3 wobec minus 3 w lutym - podał GUS w komunikacie. Przedsiębiorcy oceniają bieżącą sprzedaż nieco mniej negatywnie niż w lutym, natomiast jej prognozy są optymistyczne.


Autor: PAP
Data: 22-03-2010, 15:10

- W marcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się na poziomie plus 3 (minus 3 w lutym). Poprawę koniunktury sygnalizuje 21 proc. badanych przedsiębiorstw, natomiast jej pogorszenie - 18 proc. (przed miesiącem odpowiednio 18 proc. i 21 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie - napisano w komunikacie.

Z badań wynika, że oceny bieżącej sprzedaży w marcu są mniej pesymistyczne niż w lutym.

- W najbliższych miesiącach przedsiębiorcy oczekują zwiększenia sprzedaży. Utrzymują się trudności przy regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych. Prognozy w tym zakresie są mniej pesymistyczne od formułowanych przed miesiącem - napisano.

Przedsiębiorcy oceniają, że poziom zapasów nadal jest nadmierny. - Poziom zapasów towarów jest nadal uważany za nadmierny. Mimo to ilość towarów zamawianych u dostawców może wzrosnąć  - napisano.

Z badań wynika, że redukcja zatrudnienia może być mniejsza niż przewidywano przed miesiącem. - Sygnalizowany jest wzrost bieżących i przyszłych cen towarów - napisano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    koniunktura RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.51.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!