• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

GUS: Wskaźnik koniunktury wzrósł we wszystkich branżach usługowych w kwietniu

Wszystkie badane grupy przedsiębiorstw usługowych koniunkturę w kwietniu br. oceniają koniunkturę w swojej branży lepiej niż przed miesiącem. Dotyczy to jednostek z sekcji: działalność finansowa i ubezpieczeniowa, informacja i komunikacja, transport i gospodarka magazynowa oraz zakwaterowanie i gastronomia, podał w piątek Główny Urząd Statystyczny (GUS).
  • Autor: ISB
  • Data: 23-04-2010, 11:45

W kwietniu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się na poziomie plus 33 (w marcu plus 30). Poprawę koniunktury odnotowuje 40% badanych firm, a jej pogorszenie - 7% (w marcu odpowiednio 36% i 6%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Na takie kształtowanie się koniunktury wpływają bardziej optymistyczne oceny bieżącego popytu i sprzedaży oraz aktualnej sytuacji finansowej. Dyrektorzy jednostek z tej sekcji przewidują, że przy utrzymujących się pozytywnych prognozach popytu przyszła sprzedaż i sytuacja finansowa będą znacznie lepsze niż przewidywano przed miesiącem" - głosi komunikat.

Wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się na poziomie plus 22 (w marcu plus 19). Poprawę koniunktury odnotowuje 28% badanych firm, a jej pogorszenie - 6% (w marcu odpowiednio 28% i 9%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Na poprawę wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury wpływają lepsze od formułowanych przed miesiącem oceny bieżące i prognozy popytu i sprzedaży oraz bardziej optymistyczne przewidywania dotyczące sytuacji finansowej. Mimo to aktualna sytuacja finansowa oceniana jest nieco mniej korzystnie niż w marcu" - napisał GUS.

Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji zakwaterowanie i gastronomia kształtuje się na poziomie plus 4 (w marcu minus 1). Poprawę koniunktury odnotowuje 20% badanych firm, a jej pogorszenie - 16% (w marcu odpowiednio 18% i 19%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Poprawa ta wynika z bardziej optymistycznych prognoz popytu, sprzedaży oraz sytuacji finansowej. Odpowiednie oceny bieżące są dużo mniej pesymistyczne niż w marcu" - czytamy dalej. Wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji transport i gospodarka magazynowa kształtuje się na poziomie minus 1 (w marcu minus 7). Poprawę koniunktury odnotowuje 18% badanych firm, a jej pogorszenie - 19% (w marcu odpowiednio 16% i 23%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Na takie oceny koniunktury wpływają optymistyczne prognozy popytu, sprzedaży oraz sytuacji finansowej przy mniej pesymistycznych odpowiednich ocenach bieżących. Dyrektorzy jednostek sygnalizują wolniejszy niż przed miesiącem spadek zarówno bieżących jak i przyszłych cen. Przewidywana redukcja zatrudnienia może być mniejsza niż prognozowano przed miesiącem" - napisano także w komunikacie.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!