Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Handel kształtuje rynek opakowań

Zdaniem Piotra Kosika, dyrektor zarządzającego Ulma Packaging Polska, kluczowy wpływ na produkcję opakowań mają wielkie sieci handlowe. - To wielkie sieci handlowe decydują o tym, jak wygląda rynek opakowań. To właśnie one decydują o tym jak ma być zapakowany produkt, jak ma wyglądać, w jakiś sposób ma być przygotowany do ekspozycji - zauważa Kosik w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Handel kształtuje rynek opakowań
Piotr Kosik, dyrektor zarządzający Ulma Packaging Polska. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2015, 14:37

W przekonaniu Piotra Kosika firmy stają przed wyzwaniem, aby nadążać za zmianami.

- Producenci muszą dostosować się do wymagań sieci. Rynek siłą rzeczy musi reagować na pojawiające się zapotrzebowanie - podkreśla. 

Jak dodaje, presja cenowa, którą sieci handlowe wywierają na swych dostawców tylko nieznacznie wpływa na sytuację producentów maszyn do pakowania żywności. 

- Jest bardzo duża presja na cenę, ale jest to normalny element prowadzenia biznesu. Firmy zawsze starają się możliwie najtaniej kupić wyposażenie. Tak naprawdę cena maszyn nie ma jednak wpływu na cenę końcowego produktu, w całym procesie jest znikomym elementem. Decydujący jest koszt materiałów opakowaniowych. Przykładowo maszyna kosztująca 100 tys. euro w ciągu roku może zużywać materiały warte kilka milionów euro - mówi Kosik.

Zauważa także, że celem wszystkich firm na rynku jest wyróżnienie się oraz poszukiwanie nowych rozwiązań. Wszyscy starają się pokazać coś, czego jeszcze konkurencja nie posiada. 

- Jest to dość trudne, ponieważ rynek opakowań nie rozwija się aż tak szybko. Nowe sposoby pakowania, nowe systemy i konkretne rozwiązania nie pojawiają się tak szybko jak w przypadku innych branż - tłumaczy Piotr Kosik, dyrektor zarządzający Ulma Packaging Polska. 

Firma Ulma Packaging specjalizuje się w świadczeniu usług, jak również w projektowaniu i produkcji urządzeń pakujących. Dzięki siedmiu liniom produktów oferuje różnorodne rozwiązania w zakresie opakowań dla przemysłu. Spółka swoje placówki na całym świecie, z 16 własnymi filiami i jedną siecią dystrybucyjną, która obejmuje ponad 50 krajów.  Siedziba główna znajduje się w hiszpańskim Oñati. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Kosik RSS ALERT    /    opakowania dla żywności RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Ulma Packaging RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!