• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Hatalska na EEC: Nie można rozmawiać o biznesie pomijając człowieka

Trend mental health zyskuje coraz większą popularność. Stan psychiczny wpływa na naszą efektywność pracy. Nie możemy rozmawiać o biznesie pomijając człowieka - przekonywała Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute podczas rozmowy z Edytą Kochlewską w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-09-2021, 15:55
Hatalska na EEC: Nie można rozmawiać o biznesie pomijając człowieka
Natalia Hatalska na EEC

Do niedawna handel to była czysta matematyka. Sprzedaż miała się po prostu opłacać i tyle. Ostatnio jednak managerowie zadają sobie coraz bardziej filozoficzne pytania: kim jest konsument? jakich wyborów dokonuje? czy są etyczne? czy są „zielone”? - Czy managerowie są już gotowi na taką zmianę? - zapytała Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu dla handlu.pl.

- Podczas poprzedniej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego uczestniczyłam w debacie o empatii. Dyskusja na ten temat odbywała się ostatniego dnia Kongresu i był to ostatni panel. Myślałam więc, że nie będzie cieszył się on dużym powodzeniem, szczególnie, że jest to wydarzenie o tematyce gospodarczej. Okazało się jednak, że sala była pełna ludzi. Pomyślałam więc, że być może coś się jednak w biznesie zmienia - mówiła Natalia Hatalska, CEO infuture.institute.

Ekonomia i filozofia

- Nie może być dobrym ekonomistą ten, kto myśli tylko o ekonomii. W myśleniu o ekonomii potrzebna jest myśli filozoficzna o dobrym życiu. Rozmawiając o biznesie nie możemy nie mówić o rzeczach wokół człowieka. I rzeczywiście dostrzegam tu zmianę, którą wywołała również pandemia. Zaczęliśmy myśleć o zdrowiu psychicznym pracowników, nagle zaczęto rozmawiać o szczęściu i zrozumiano, że stan psychiczny wpływa na efektywność pracy. Trend metal health jest dziś bardzo silnym trendem Człowiek pracuje dobrze, gdy jest szczęśliwy - podkreśliła Natalia Hatalska.

 Założycielka infuture.institute odniosła się również do problemu wykorzystywania danych konsumentów przez duże firmy technologiczne.

Wykorzystywanie danych o konsumentach

- Firmy wykorzystują dane o konsumentach, aby wpływać na ich wybory, dlatego edukacja jest tak istotna. Im więcej wiemy na temat technologii, za którą stoją ogromne koncerny, a nawet rządy, tym mamy większe poczucie sprawczości w świecie, który jest przecież kontrolowany przez innych. Często się mówi, że klienci sami oferują swoje dane w zamian za zniżki na zakupy. To wynika z ich nieświadomości. Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest nieustannie śledzone. Media społecznościowe są przecież tak skonstruowane, żeby uzależnić użytkowników i to na poziomie behawioralnym. Dzisiejsze technologie to nie tylko narzędzie, to są zaawansowane, autonomiczne systemy - wyjaśniła ekspertka.

Rozmowa miała miejsce podczas XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!