Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Biznes i technologie

Henryka Bochniarz: Umowa UE-Japonia jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności  

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 10:06
6 lipca br. UE i Japonia zawarły umowę o wolnym handlu. Jest to szansa dla polskich firm spożywczych na zwiększenie eksportu do Japonii. – Na pewno będzie im dużo łatwiej handlować i promować swoje produkty spożywcze, ponieważ będzie się to odbywać pod sztandarem UE – mówi serwisowi portalspozywczy.pl  Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.
Henryka Bochniarz: Umowa UE-Japonia jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności   
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan (fot. PTWP)

– Polskie firmy spożywcze konkurują na rynku japońskim z wielkimi firmami zagranicznymi i udaje im się przebijać. Jako przykład mogę podać firmę Abramczyk, producenta mrożonych ryb i owoców morza z całego świata, która eksportuje swoje wyroby m.in. do Japonii. Są to wymagające produkty, które trzeba dostarczać w bardzo wysokiej jakości, ponieważ w tej branży istnieje ogromna konkurencja. Dodatkowo Japończycy mają wobec tej kategorii żywności wysokie wymagania. A jednak polskiej firmie udało się spełnić wszystkie warunki i przebić się – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Dodaje, że producenci świeżych owoców i warzyw również zaczynają zwiększać swój eksport na japoński rynek. Widać więc, że polscy producenci żywności mają potencjał, aby eksportować swoje wyroby do Japonii. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Paweł 2017-10-03 09:40:35

    Widać że Pani Henryka się zna... Współpraca z Japonia polskich firm żywnościowych jest praktycznie żadna. A Japoński rynek jest wręcz hermetyczny.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!