Henryka Bochniarz: Umowa UE-Japonia jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności
- Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
- Data: 02-10-2017, 10:06

– Polskie firmy spożywcze konkurują na rynku japońskim z wielkimi firmami zagranicznymi i udaje im się przebijać. Jako przykład mogę podać firmę Abramczyk, producenta mrożonych ryb i owoców morza z całego świata, która eksportuje swoje wyroby m.in. do Japonii. Są to wymagające produkty, które trzeba dostarczać w bardzo wysokiej jakości, ponieważ w tej branży istnieje ogromna konkurencja. Dodatkowo Japończycy mają wobec tej kategorii żywności wysokie wymagania. A jednak polskiej firmie udało się spełnić wszystkie warunki i przebić się – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.
Dodaje, że producenci świeżych owoców i warzyw również zaczynają zwiększać swój eksport na japoński rynek. Widać więc, że polscy producenci żywności mają potencjał, aby eksportować swoje wyroby do Japonii.
komentarze (1)
Widać że Pani Henryka się zna... Współpraca z Japonia polskich firm żywnościowych jest praktycznie żadna. A Japoński rynek jest wręcz hermetyczny.
Odpowiedz