Herbaty, produkty zbożowe i miody wśród nominowanych w konkursie Podlaska Marka
Filharmonia, festiwale teatralne i muzyczne, naturalne produkty, innowacyjne projekty, lokalne firmy, działania na rzecz potrzebujących czy seniorów - znalazły się wśród 21 nominowanych do nagrody Podlaska Marka. Laureatów poznamy 7 maja.

To 15. edycja konkursu, na który w tym roku wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń - powiedział w środę podczas ogłoszenia nominacji marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki. "Chcemy promować nasze województwo, mamy czym się chwalić i powinniśmy o tym mówić nie tylko w Polsce, ale też i na całym świecie" - dodał marszałek.
Do Podlaskiej Marki wpłynęło blisko 300 zgłoszeń, a ocenę formalną przeszło 187 z nich. Zespół ekspertów, w którego skład wchodzą przedstawiciele m.in. biznesu, kultury, mediów i organizacji pozarządowych, wybrał 21 nominowanych w sześciu kategoriach. Kosicki, który jest też przewodniczącym kapituły mówił, że wybór nie był łatwy. Pogratulował też wszystkim, których wnioski były oceniane.
Finaliści będą rywalizować o nagrody, które przyznane zostaną za: produkt (oddzielnie użytkowy i spożywczy), inwestycję, odkrycie, wydarzenie, kulturę oraz społeczeństwo.
Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy od środy po południu będą mogli poprzez stronę internetową www.podlaskamarka.pl głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie. Internetowe głosowanie zakończy się 17 kwietnia.
Wśród finalistów produktów spożywczych są: herbatki owocowe i ziołowe "Dary Natury", produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. w Białymstoku, miody z rejonu Zielonych Płuc Polski.
W kategorii produktu użytkowego nominowane zostały: rowery "Mad", szafka na buty firmy Górna Półka oraz biżuteria artystyczna Bondarowski.
Nominowani w kategorii odkrycie to: EyeFace, czyli program, który pozwala pracować na komputerze przy użyciu ruchów twarzy i oczu; Smart Senior - system ułatwiający codzienne funkcjonowanie osoby starszej oraz Zonifero - aplikacje, które za pomocą telefonu pomagają firmom i instytucjom w rezerwacji pomieszczeń.
Inwestycją roku może stać się pierwszy testowy budynek zeroenergetyczny firmy Unihouse, Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce lub Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów w Białowieskim Parku Narodowym.
W kategorii kultura o Podlaską Markę powalczy: Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, projekt iSztuka - Edukacja Kulturalna dla Wszystkich, realizowany przez Fundację Audiodeskrypcja, i Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich "Decha", organizowany przez Stowarzyszenie Kreatywny Bielsk Podlaski.
