Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski

Hiszpania staje się coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski i może znaleźć się w pierwszej piątce odbiorców naszych towarów i usług. Perspektywy gospodarcze dla Hiszpanii są dobre i polskie firmy mogą mocniej zawalczyć o ten rynek.

Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski
Corrida de toros, czyli tradycyjna hiszpańska walka człowieka z bykiem fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2016, 14:11

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy rozpoczęły poszukiwania innych rynków eksportowych, a Hiszpania zaczęła pełnić coraz ważniejszą rolę dla Polski w wymianie handlowej. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie ocenia w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl, że prognozowanie tendencji rozwojowych w poszczególnych sektorach gospodarki hiszpańskiej jest obarczone sporym ryzykiem, jednak w przypadku sektora rolno-spożywczego sytuacja napawa większym optymizmem na tle innych branż hiszpańskiej gospodarki.

WPHI zaznacza, że na podstawie wieloletniego doświadczenia i wypowiedzi ekspertów z branży można wskazać kilka czynników, które będą decydować o tempie rozwoju sektora rolno-spożywczego w najbliższym czasie.

Po pierwsze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że sektor rolno-spożywczy nie wykazuje znaczących wzrostów sprzedaży na rynku krajowym w okresach szybkiego wzrostu gospodarczego, ale, z tego samego powodu, nie odnotowuje również gwałtownych spadków sprzedaży w okresie recesji.

Z punktu widzenia poszczególnych segmentów rynku rolno-spożywczego przede wszystkim oczekuje się największego wzrostu w przypadku przemysłu mięsnego, mleczarskiego i produkcji napojów, choć trudno opierać się w tym przypadku na konkretnych danych liczbowych. Są to segmenty o największym potencjale wzrostu biorąc pod uwagę dotychczasowe tendencje na rynku, jak też wypowiedzi ekspertów.

Niezależnie od wspomnianych segmentów oczekuje się wzrostów w przypadku produktów o wyższym stopniu przetworzenia, jak np. pakowane świeże owoce i warzywa, czy dania gotowe do spożycia.

 Według WPHI Ambasady RP w Madrycie spodziewane są też wzrosty produktów ekologicznych, choć w średnim tempie, biorąc pod uwagę, że konsument hiszpański nie jest jeszcze tak dojrzały jak konsument niemiecki, brytyjski czy skandynawski.

- Należy zaznaczyć, że rynek pozostanie na razie rynkiem ceny, ale stopniowo będą wzrastać wydatki na produkty spożywcze postrzegane jako produkty o większej wartości dodanej, w tym produkty importowane – informuje WPHI.

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Hiszpania RSS ALERT    /    WPHI RSS ALERT    /    eksport do Hiszpanii RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    rynki eksportowe RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.51.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!