Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Hiszpania, dobry kierunek dla polskich producentów spożywczych

Mimo, że Hiszpania jest europejską potęgą w produkcji żywności, a podaż na tamtym rynku jest wysoka i charakteryzuje się bogatą ofertą pod względem produktów nieprzetworzonych, to jednak polskie firmy z branży mają szanse na rozwój eksportu na tamtejszym rynku, bo ciekawe i smaczne produkty spożywcze zawsze mogą szukać nisz rynkowych.

Hiszpania, dobry kierunek dla polskich producentów spożywczych
Ciekawe i smaczne produkty spożywcze z Polski zawsze mogą szukać nisz rynkowych w Hiszpanii. fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2016, 13:52

- Ciekawe i smaczne produkty spożywcze ze świata zawsze mogą szukać sobie miejsca w niszach rynkowych.  Z raportu na temat bilansu handlowego produktów rolno-spożywczych z 2013, sporządzonego przez Ministerstwo Gospodarki Hiszpanii można wyciągnąć pewne wnioski analizując produkty, których import jest znaczny i dla których saldo w handlu zagranicznym jest ujemne dla Hiszpanii. Niektóre z nich, których producentem jest Polska, na pewno mogą zawalczyć na hiszpańskim rynku – informuje Biuro Radcy Handlowego Ambasady Hiszpanii w Polsce.

Biuro Radcy Handlowego Ambasady Hiszpanii w Polsce wymienia tu np.: świeże mięso drobiowe i inne mięso, świeże jabłka i sok jabłkowy, czerwone owoce, piwa, mocne alkohole (wódka), zboża i produkty mączne, nasiona roślin oleistych, słodycze z zawartością kakao oraz bez kakao, miód czy desery mleczne.

Hiszpania jest np. jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny i duże szanse ekspansji na tamtym rynku ma właśnie m.in. branża mięsna.

Biuro radcy handlowego Ambasady Hiszpanii  w Polsce informuje też, że przemysł spożywczy w Hiszpanii , na jego wszystkich etapach: produkcji, przetwarzania, marketingu i dystrybucji, to bardzo ważna gałąź tamtejszej gospodarki, bo odpowiada za ponad 8 proc. PKB i zatrudnia ponad 2 mln osób.

Hiszpania zaś to potęga w produkcji żywności na rynku europejskim, bowiem jej przemysł spożywczy zajmuje piąte miejsce pod względem wartości sprzedaży po Niemczech, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Podaż na rynku hiszpańskim jest wysoka i charakteryzuje się bogatą ofertą pod względem produktów nieprzetworzonych, a hitami hiszpańskiego eksportu są od lat np: owoce i warzywa, a pod uprawy sadownicze i ogrodnicze przeznaczone jest ok. 9 proc. powierzchni Hiszpanii.

Kolejnym hitem jest oliwa i oliwki, a Hiszpania to pierwszy światowy producent oliwy z oliwek oraz największy światowy eksporter oliwek stołowych.

Hiszpania znana jest też z konserw owocowo-warzywnych, ale przede wszystkim z  wina. Hiszpania to największy producent wina dysponujący największą na świecie powierzchnią upraw winorośli, z czego część jest przeznaczona pod uprawy winogron jadalnych).  Ok. 29 proc. europejskich upraw winorośli znajduje się w Hiszpanii.

Hiszpania jest np. czołowym dostawcą świeżych i schłodzonych pomidorów w Unii Europejskiej. W pierwszej połowie 2015 roku hiszpańskie pomidory sprzedawane w UE stanowiły 34,25 proc. wszystkich tych warzyw importowanych do krajów unii i było to 503,36 mln kg z ogólnego wolumenu 1.466,43 mln kg sprowadzonych na teren UE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynki eksportowe RSS ALERT    /    Hiszpania RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport do Hiszpanii RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!