Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Hurtownia alkoholu wdrożyła Business Intelligence in-memory w jeden tydzień

Firma Dukato, która prowadzi hurtownię i dystrybucję napojów alkoholowych i bezalkoholowych, oparła rozwiązanie na systemie QlikView. Przygotowanie specyfikacji trwało dwa dni, implementacja i integracja z systemami transakcyjnymi i logistycznymi kolejne pięć. - Analizując sprzedaż, rentowność tras i wydajność naszej pracy, dokładnie wiemy, jak optymalizować naszą działalność - mówi Tadeusz Wojtaszek, prezes Dukato.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-12-2009, 13:17

Pod koniec letniego sezonu nagle załamała się sprzedaż piwa typu premium. Popyt na inne drogie alkohole był jednak stabilny. - Po analizie danych okazało się, że wybrane piwo zamawiały najczęściej puby i restauracje, funkcjonujące w miejscowościach wypoczynkowych - wyjaśnia Karol Wojtaszek, dyrektor IT w firmie Dukato.

- Gdybyśmy obsługiwali tylko jeden, lokalny rynek, zarządzanie wiedzą byłoby prostsze. Ale obsługujemy wielu klientów w wielu regionach. Musimy więc poruszać się w masie różnorodnych informacji, których jest coraz więcej. QlikView, dedykowany do analiz i controllingu pozwolił nam jednak znaleźć ukryte między nimi zależności i podnieść naszą konkurencyjność - dodaje Karol Wojtaszek.

Pierwsze efekty pojawiły się już w kilka dni po rozpoczęciu prac wdrożeniowych. QlikView do wykonywania analiz nie potrzebuje bowiem kostek ‘OLAP', których projektowanie jest czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu. Na etapie projektowania ‘kostek' trzeba bowiem przewidzieć i uwzględnić wszystkie możliwe pytania, jakie będą chcieli zadać w przyszłości użytkownicy. Jeśli pominie się choćby jedno założenie, wdrożenie nieraz trzeba powtarzać.

Projekt w Dukato nie był obarczony takim ryzykiem. QlikView wykorzystuje asocjacyjną bazę danych „in-memory", która - w odróżnieniu od technologii OLAP - nie jest ograniczona żadną liczbą wymiarów analitycznych i umożliwia bezpośrednią integrację z innymi systemami (poprzez proste odwzorowanie źródła danych w QlikView).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Jacek Kupczyński 2009-12-23 12:25:39
    Rozwiązania organizacyjne w hurtowniach alkoholi to \"epoka kamienia łupanego\" w stosunku do rozwoju organizacyjnego przedsiębiorstw dystrybucyjnych na przykład z branży spożywczo - słodyczowej. Z poziomu \"0\" dość łatwo wejść o stopień wyżej. To wprawdzie duże uogólnienie, ale poparte doświadczeniami.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!