Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

ID Logistics o największych wyzwaniach rynku dedykowanej logistyki kontraktowej

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 04-09-2019, 10:12
Co dziś jest największym wyzwaniem dla operatorów logistycznych specjalizujących się w dedykowanej logistyce kontraktowej? Zdaniem Sylwii Dunn, business development director, ID Logistics Polska, są to przede wszystkim rynek pracy, rozwój powierzchni magazynowych oraz innowacje.
ID Logistics o największych wyzwaniach rynku dedykowanej logistyki kontraktowej
Sylwia Dunn

Rynek pracy

Operator logistyczny specjalizujący się w dedykowanych rozwiązaniach logistycznych, przede wszystkim musi być przygotowany na utrzymującą się od dłuższego czasu dużą rotację pracowników magazynowych, a w niektórych rejonach kraju nawet ich brak. Naszą odpowiedzią jest proaktywna polityka HR, ukierunkowana na pozyskanie i utrzymanie zasobów ludzkich. Obsługując wymagających klientów, jakimi z pewnością są sieci handlowe czy koncerny FMCG, wiemy jak ważne jest to, aby każda operacja logistyczna była wykonana starannie przez specjalistów, którzy dobrze znają specyfikę ich obsługi. Taką jakość można osiągnąć dążąc do maksymalizacji udziału w zatrudnieniu stałych i długoletnich pracowników, którzy oprócz dobrego wynagrodzenia i opieki socjalnej, będą mieć zagwarantowany odpowiedni komfort pracy. W obszarze poprawy ergonomii i warunków pracy często wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania. Magazyny ID Logistics wyposażone są w np. wideo rejestratory procesu kompletacji produktów tzw. mobilaizery połączone z systemem „put to light”, antykolizyjne oświetlenia na skrzyżowaniach dróg wewnętrznych, mobilne foliarki, systemy składowania pustych palet czy przyjazne, szczególnie dla osób nie znających języka polskiego, systemy voice picking „TechSpeechPro”, umożliwiające komunikację w różnych językach. Jak wynika z naszych obserwacji, dbałość o komfort pracy zatrudnionych osób przez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań bezpośrednio przekłada się na niższy procent rotacji kadry. To z kolei wpływa korzystnie nie tylko na koszty, ale przede wszystkim na zadowolenie klientów z jakości obsługi. Teraz pracujemy nad nowymi możliwościami poprawy warunków pracy. Mimo trudnego rynku, to podejście pozwala nam utrzymać wysokie standardy zatrudnienia oraz opinię dobrego pracodawcy i rzetelnego operatora logistycznego na polskim rynku.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!