ID Logistics obsługuje kolejny sklep internetowy
- Autor: portalspożywczy.pl
- Data: 17-12-2018, 14:46

W ramach obsługi e-commerce, ID Logistics odpowiada za kompletowanie, kontrolę poprawności przygotowanych zamówień oraz, przy współpracy z firmą kurierską, wysyłkę zakupionych artykułów do klientów. Asortyment towarów, dostępny w centrum dystrybucji, jest bardzo zróżnicowany i obejmuje 2 700 SKU (rodzajów) artykułów składowanych w magazynie oraz sezonowych, dostarczanych przez dostawców zewnętrznych. Są to artykuły i akcesoria samochodowe, o różnych wymiarach, kształcie i wadze, od żarówek, wycieraczek, akumulatorów, części zamiennych po opony, foteliki samochodowe i bagażniki dachowe.
„Najmniejszym, skompletowanym przez nas zamówieniem w ramach obsługi kanału e-commerce, było pojedyncze etui na kluczyki samochodowe, a największym bagażnik dachowy. Z punktu widzenia obsługi magazynowej, głównym wyzwaniem będzie dla nas obsługa sprzedaży sezonowej, przede wszystkim opon” uzupełnia Paweł Gajda, kierownik działu obsługi Norauto, ID Logistics Polska.
Rozszerzenie zakresu współpracy o obsługę kanału e-commerce wymagało od ID Logistics wprowadzenia zmian zapewniających efektywną obsługę magazynową. Dotyczyły one m.in. nowej organizacji miejsc składowania, związanej z dostosowaniem ich do przechowywania artykułów czekających na wysyłkę i zwrotów. Kluczowe znaczenie dla operatora miała też integracja systemu zarządzania magazynem z systemem firmy kurierskiej doręczającej zamówiony towar do klientów, co pozwala m.in. na drukowanie etykiet oraz przygotowanie wysyłek pobraniowych. Ze względu na znaczny wzrost ilości obsługiwanego towaru, zatrudniono także nowych pracowników.
„Dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek e-commerce wymaga od operatorów logistycznych dostosowania operacji i powierzchni magazynowych do potrzeb tego kanału dystrybucji. W procesie obsługi klienta z sektora e-commerce zadanie operatora logistycznego polega nie tylko na wywiązywaniu się z zadań w zakresie logistyki, ale również stanowi integralną część kreowania wizerunku marki klienta. Profesjonalne przygotowanie i kompleksowe rozwiązania logistyczne, jakimi dysponuje ID Logistics, umożliwiły nam sprawne przeprowadzenie projektu uruchomienia platformy e-commerce w magazynie w Mszczonowie. W kolejnych miesiącach planujemy wspólną optymalizację procesów e-commerce” mówi Agnieszka Tuszyńska-Pączkiewicz, koordynator ds. logistyki, Norauto Polska.
„E-commerce ma kluczowe znaczenie w naszej strategii rozwoju na polskim rynku. Obsługa sklepu internetowego Norauto to pierwszy krok, teraz będziemy wzmacniać ofertę skierowaną do tej branży. Z pewnością skorzystamy z doświadczenia i know-how Grupy ID Logistics, europejskiego lidera w obsłudze e-commerce” podsumowuje Sylwia Dunn, dyrektor ds. rozwoju, ID Logistics Polska.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Sklepy stacjonarne bez szans w starciu z internetem. Klienci za nimi nie przepadają
-
Q-commerce w Polsce. Czego oczekują klienci od szybkiej dostawy?
-
Rosyjska filia Google'a ogłosiła bankructwo
-
7 grzechów głównych e-handlu. Z tych powodów porzucamy e-sklepy
-
InPost z nową usługą. Chce ograniczyć ilość kartonowych śmieci
-
Rozwój e-commerce spowodował boom magazynowy
-
Polskie firmy rozwijają e-handel
-
mięso na wtorek
Mięsna Paczka: Chcemy rosnąć bez chodzenia na skróty
-
Rynek pracy w e-commerce. Kogo szukają pracodawcy i co mają do zaoferowania?
-
Mięsna Paczka: Chcemy dotrzeć do 100 tysięcy polskich rodzin (wywiad)
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (0)