Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

ID produktu jako kompas w dżungli danych

W czasach sprzedaży wielokanałowej, Globalny Model Danych GS1 pomaga przedsiębiorstwom udostępniać spójne informacje o produktach, wpływając jednocześnie na pozytywne doświadczenie klienta.

ID produktu jako kompas w dżungli danych
ID produktu jako kompas w dżungli danych

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 15-09-2020, 13:11

Jak podaje Grupa Aberdeen, przychody firm, które angażują się w obsługę klientów w modelu omnichannel, rosną o 9,5% w skali roku, w porównaniu z 3,4% w firmach, gdzie omnichannel jest na niskim poziomie. Tam, gdzie potencjał omnichannel jest właściwie wykorzystywany koszty spadają o 7,5% w skali roku, w porównaniu 
z 0,2% w firmach, które nie stawiają tak mocno na ten model.
GS1 wychodzi naprzeciw potrzebom sprzedawców konkretyzując wymagania dotyczące danych produktowych. W nowym standardzie Globalnego Modelu Danych (Global Data Model, GDM) spójność informacji jest gwarantowana zarówno 
w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych.

Cyfrowe dane na wyciagnięcie ręki

Firmy inwestują dziś pieniądze, czas i energię na zarządzanie danymi, by nadążyć za rosnącym apetytem konsumentów na informacje. Mimo to wiele przedsiębiorstw boryka się z kwestią udostępniania danych o swoich produktach, ponieważ ilość wymagań związana z lokalizacją geograficzną, rodzajem produktu czy oczekiwaniami partnerów biznesowych jest zbyt duża.
Jak wynika z ostatniego raportu McKinsey, właściciele globalnych marek korzystają z aż 500 różnych formatów danych i stosują aż 700 atrybutów dla każdego produktu. Dzieje się tak, ponieważ partnerzy handlowi nie uzgodnili wspólnego języka biznesu.


Standaryzacja wymiany danych

Organizacja GS1, przy współpracy z liderami branży retail i e-commerce, opracowała standardowy model danych upraszczający ich wymianę. Dzięki GDM właściciele marek i detaliści mogą tworzyć i udostępniać dane szybciej, łatwiej i taniej, poświęcając na zarządzanie nimi 30-50% mniej czasu. To z kolei powoduje zwiększenie dokładności i kompletności dostępnych online informacji o produktach, co przekłada się na zapewnienie konsumentom lepszych wrażeń zakupowych 
i zmniejszenie liczby zwrotów, które w niektórych sektorach, np. odzieżowym, sięgają aż 25%.

Wsparciem dla Globalnego Modelu Danych okazały jedne z największych marek świata i wiodący detaliści, m.in. Nestlé, Metro AG, Procter & Gamble, PepsiCo 
i Walmart, które podjęły również współpracę przy opracowywaniu tego modelu. Pomimo, że Globalny Model Danych jest promowany przez wielkich graczy, jest on bardzo wartościowy także dla małych i średnich przedsiębiorstw.
W Polsce firma Carrefour jako pierwsza wdrożyła GMD usprawniając wymianę danych z dostawcami. Wszystkie polskie katalogi produktowe GDSN obsługują ten nowy standard, zatem mamy solidny fundament do kolejnych implementacji 
– komentuje dr inż. Elżbieta Hałas, Członek Zarządu GS1 Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GS1 RSS ALERT    /    GS1 Polska RSS ALERT    /    Elżbieta Hałas RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!