Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Indeks nastrojów polskiego sektora MSP lekko w górę

Najnowsza fala badania Bibby MSP Index mierzącego poziom nastrojów polskiego sektora MSP przynosi lekki wzrost indeksu do poziomu 54,4. Polscy przedsiębiorcy liczą na wzrost zamówień.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-04-2012, 13:29

Polski oddział Bibby Financial Services opublikował wyniki najnowszej fali badania Bibby MSP Index diagnozującego nastroje wśród polskich przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. Główny indeks badania - Bibby MSP Indeks ukazujący przyszłe tendencje i najbardziej prawdopodobny kierunek zmian w małych i średnich firmach wzrósł do poziomu 54,4 pkt. Osiągnął więc wartość wyższą o 2,2 pkt. wobec poprzedniego badania. Jest to sygnał, że kolejne 6 miesięcy może przynieść lekką poprawę w dynamice rozwoju przedsiębiorstw z sektora MSP.

Kluczowym czynnikiem kształtującym oczekiwaną poprawę jest oczekiwany wzrost sprzedaży, który jest już zauważalny w wielu firmach a kolejne spodziewają się go nadchodzących miesiącach. Wskaźnik cząstkowy dla sprzedaży wyniósł 17,9 pkt. (wzrost o 0,9 pkt.), a wskaźnik płynności finansowej - 13,8 pkt. (wzrost o 1,4 pkt. w relacji do drugiej fali badania). Dużo lepszą sprzedaż zapowiadają głównie przedsiębiorcy branży transportowej, budowlanej, handlowej i usługowej. Bibby MSP Indeks bada również sytuację w innych centralnych obszarach funkcjonowania firm takich jak inwestycje, zatrudnienie i poziom zadłużenia.

Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny polskiego oddziału Bibby Financial Services komentuje: „Cieszy nas wzrost indeksu nastrojów. Widać, że polscy przedsiębiorcy wierzą, że mimo trudnych warunków zewnętrznych najgorszy czas już mają za sobą. Kontrola kosztów a także konsekwentna praca nad zwiększaniem konkurencyjności firm daje efekty w postaci wzrostu portfela zamówień. Sytuację tą widzimy również w stale rosnącej liczbie wniosków o podwyższenie limitów finansowania. May nadzieję, że zmiany te znajdą odbicie w kolejnych falach naszego badania".

Badanie Bibby MSP Index prowadzone jest 2 razy w roku w formie wywiadów telefonicznych na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie małych i średnich firm. Badanie nie obejmuje mikro firm tj. zatrudniających do 10 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Kuniewicz RSS ALERT    /    Bibby Financial Services RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT    /    finanse RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!