Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Influencerzy w branży spożywczej. Jak wygląda skuteczna współpraca?

- Najlepiej zapamiętane kampanie z 2021 r. to te związane właśnie z branżą spożywczą. Choćby Koral i Lody Ekipa czy Mata i McDonald’s - mówi w rozmowie z naszym serwisem Anna Ledwoń-Blacha, Co-Founder, Creative Director w More Bananas Sp. z o.o. Sp. k.
  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 13-05-2022, 07:38
Influencerzy w branży spożywczej. Jak wygląda skuteczna współpraca?
Anna Ledwoń-Blacha, Co-Founder, Creative Director w More Bananas Sp. z o.o. Sp. k. przyznaje, że najlepiej zapamiętane kampanie z 2021 r. to te związane z branżą spożywczą/fot. PTWP

Czy branża spożywcza potrafi skutecznie współpracować z influencerami?

- Generalnie tak. Dowodem na to jest fakt, że najlepsze kampanie minionego roku to przykłady właśnie brandów spożywczych i współpraca marki Koral i Ekipy, Maty z McDonald’s czy płatków śniadaniowych Lubelli i gamingowych influencerów Vito i Belli. Duże marki dają dużo dobrego tym mniejszym w tym zakresie. Ja mam okazję pracować z mniejszymi podmiotami i tutaj jest jeszcze trochę do zrobienia – przyznaje Anna Ledwoń-Blacha.

Jak marki powinny skutecznie realizować współpracę z influencerami?

- Przede wszystkim na samym początku należy odrobić lekcję podstaw z marketingu. Niezależnie od tego jaka to jest kampania, musi być ona dobrze i strategicznie zaplanowana. To, o czym często marki zapominają, to grupa docelowa danego influencera, która powinna być przecież zbieżna z grupą docelową danego brandu. Trzeba pamiętać, że demografia to nie wszystko. Marki muszą mieć pomysł na kampanię i udział konkretnego influencera w niej i wiedzieć po co i w jaki sposób mierzyć efektywność takich działań. Jednak finalnie brandy często nie wiedzą jak zmierzyć efektywność współpracy z influencerem – przyznaje ekspertka More Bananas.

Czego absolutnie nie należy robić przy okazji takiej współpracy?

- Zdecydowanie nie powinno mieć miejsca brak oznaczenia współpracy. Influencer powinien jednoznacznie zaznaczać współprace płatne, musi być to transparentne. Marki oczywiście też powinny tego pilnować, najlepiej jakby taki zapis znalazł się w umowie. A brandy powinny współpracować wyłącznie z twórcami, którzy robią to w sposób etyczny. Bardzo dużo złych praktyk nadal występuje w przypadku produktów alkoholowych. Chodzi o influencerów, którzy promują alkohol w komunikacji do swoich odbiorców poniżej 18. roku życia. Tu jest sporo pracy domowej do odrobienia dla brandów, które powinny sprawdzać jak influencer radzi sobie z promocją tego typu produktów, mieć świadomość czy robi to w sposób etyczny i zgodnie z prawem polskim – dodaje Anna Ledwoń-Blacha.

Gospodarka subskrypcji

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!