Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Innowacje na rynku opakowań świeżych owoców i warzyw

- W tym roku w związku z embargiem rosyjskim na owoce mieliśmy do czynienia z rewersem szaty graficznej opakowań. Wszystkie opakowania z tektury na owoce, zmieniły swój kolor oraz grafikę. Są jednokolorowe i zunifikowane – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Sowik, Innovation & Development Manager, Smurfit Kappa Polska.

Innowacje na rynku opakowań świeżych owoców i warzyw
Coraz więcej grup producenckich zaczyna promować własne marki owoców, a nie ich odmiany. Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-07-2015, 15:58

Zdaniem Sowika dzięki kreatywnemu podejściu do sposobu sprzedaży owoców i warzyw na rynku pojawiają się także inne ciekawe rozwiązania.

- Coraz więcej grup producenckich zaczyna promować własne marki owoców, a nie wyłącznie ich odmiany. Jest to podejście typowe dla branży FMCG. Owoce są pakowane w dyspensery, tace a także pakowane pojedynczo. Klient już teraz może kupić w sklepie kilka jabłek, które są estetycznie oraz praktycznie zapakowane – zauważa.

W przekonaniu Marcina Sowika wszystko to powoduje, że produkt jest bardziej widoczny i staje się atrakcyjniejszy. - Do klienta docieramy z przekazem, że zamiast czekoladowego batonika może kupić świeże owoce – podkreśla.

Nowe podejście do kwestii sprzedaży i ekspozycji świeżych owoców i warzyw otwiera przed producentami ciekawe perspektywy. Jest to ciągle niezagospodarowana nisza. - Ludzie żyjący w miastach w coraz większym stopniu są zainteresowani zdrowym trybem życia. Wybierają produkty bardziej świadomie. Obecnie zamiast batonika czekoladowego kupują zbożowy, jednak gdy będą mieli taką możliwość to z pewnością wybiorą ładnie zapakowane, znajdujące się na tej samej półce sklepowej jabłko – tłumaczy Sowik.

Dodaje przy tym, że sytuacja może być podobna do tej z Cydrem. Początkowo nie spotkał się on z dużym zainteresowaniem konsumentów, a pierwsze lata stanowiły okres prób. Dopiero później zainteresowały się nim wielkie koncerny, które podjęły masową produkcję. - Owoce są równie atrakcyjnym towarem. Jeżeli duże firmy dostrzegą w tym szansę na zysk, to na pewno zdecydują się na inwestycje. Pozostaje tylko przekonać konsumentów, z czym jednak nie powinno być problemu – konkluduje Marcin Sowik ze Smurfit Kappa Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Sowik RSS ALERT    /    Smurfit Kappa Polska RSS ALERT    /    opakowania dla branży spożywczej RSS ALERT    /    owoce i warzywa RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!