Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Inteligentne planowanie popytu w branży spożywczej

Strona 3 z 5

Aby ograniczyć wpływ czynników powodujących wzrost kosztów w przedsiębiorstwie, takich jak zbyt duże stany magazynowe, niewłaściwie dobrana oferta produktów i niejednolity poziom obsługi, należy zrozumieć trendy pojawiające się na rynku i opanować umiejętność ich trafnego przewidywania. Niezbędna jest możliwość rejestrowania danych historycznych, które można wykorzystać do tworzenia wiarygodnych prognoz. Funkcja planowania popytu powinna zapewnić użytkownikom elastyczność wymaganą do przekształcenia takich danych w dokładne prognozy wskazujące obszary, w których należy dokonać restrukturyzacji w celu zwiększenia zysków przedsiębiorstwa.

Wydaje się, że wiele przedsiębiorstw wciąż nie przywiązuje dostatecznej wagi do kwestii planowania i prognozowania popytu, kierując się jedynie przypuszczeniami opartymi na dotychczasowych doświadczeniach. We współczesnym środowisku biznesowym nie możemy opierać się wyłącznie na intuicji, jeśli chcemy zoptymalizować łańcuch dostaw. Dlatego planowanie popytu i wykorzystanie danych historycznych są niezwykle istotnymi elementami skutecznego prognozowania.

Funkcja planowania popytu powinna mieć możliwość użycia danych historycznych w trakcie tworzenia prognozy. Jeśli przedsiębiorstwo wprowadza na rynek nowy produkt i w związku z tym nie dysponuje odpowiednimi danymi historycznymi, funkcja planowania popytu powinna skorzystać z algorytmów wybierających i grupujących dane historyczne na temat podobnych produktów i udostępnić dane modelowe uwzględniające analogiczne wzorce. Dzięki takiemu rozwiązaniu można stworzyć wiarygodną prognozę dotyczącą nowego produktu nawet w przypadku braku wcześniejszych danych.

Możliwość wykorzystania danych modelowych powinna być jedną z wielu funkcji rozwiązania ERP. Moduł planowania popytu to narzędzie, które musi wykonywać wiele ważnych obliczeń, jednak w wartościowym systemie ERP ostatnie słowo przed podjęciem każdej ważnej decyzji biznesowej należy do użytkownika. Rozwiązania ERP są inteligentne, ale to użytkownicy najlepiej rozumieją działanie swojej firmy.

Tworzenie nowych produktów i innowacyjnych rozwiązań jest fascynującym procesem, zwłaszcza jeśli wprowadzamy nowy artykuł na rynek. Nowe produkty mogą jednak okazać się kłopotliwe w przypadku wystąpienia kanibalizacji, czyli zmniejszenia udziału dotychczasowych produktów w rynku. Załóżmy na przykład, że nasza firma produkuje mleczną czekoladę i chce rozszerzyć ofertę o czekoladę gorzką. Niezależnie od tego, czy prowadzone są specjalne promocje, jeśli większość sprzedaży nowego produktu wiąże się ze zmniejszeniem udziału mlecznej czekolady w rynku, a jej sprzedaż była do tej pory na dość zadowalającym poziomie, mamy do czynienia z przypadkiem kanibalizacji.

więcej informacji:

IFS RSS ALERT    /    Jaromir Paszek RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    systemy ERP dla przemysłu spożywczego RSS ALERT    /    systemy informatyczne RSS ALERT    /    sezonowość RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Iza 2019-12-04 15:16:55
    Działam ostatnio w firmie na programie do ERP fajny i intuicyjny, ostatnio z Firmao, nawet mają teraz obniżkę 10% z kodem DejyeMRQkq

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!