Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Digitalizacja – technologie z potencjałem • E-commerce

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

strefa premium

Inteligentne uwodzenie opakowaniem

Zadaniem innowacyjnych opakowań jest przedłużanie trwałości produktu spożywczego. Takie rozwiązania są dostępne, jednak barierą ich upowszechnienia jest cena.
  • Autor: Albert Katana
  • Data: 07-04-2020, 12:56
Inteligentne uwodzenie opakowaniem
Inteligentne opakowania /Fot. Shutterstock

Do niedawna rolą opakowania była wyłącznie ochrona produktu przed uszkodzeniami, ułatwianie transportu i magazynowania. Jednak konkurencja wymusiła poszukiwanie nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta – opakowanie stało się cichym sprzedawcą, który ma oddziaływać na wyobraźnię, opowiadać historię i tworzyć relację konsument-marka.

Od krzyku do harmonii

- Obecnie w projektowaniu opakowań odchodzimy od strategii „krzyku”, w której opakowania „krzyczały” do nas z półek: „jest najlepszy”, „jestem najtańszy”, itp. Ponieważ ogromna większość projektantów opakowań korzystała z tej strategii, odbiorcy zmęczyli się hasłami i taki marketing stał się mało efektywny - twierdzi Grzegorz Ganczewski kierujący zespołem Innowacji Opakowań w Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytucie Biopolimerów i Włókien Chemicznych COBRO. Alternatywną strategią marketingową jest strategia harmonii, w której opakowanie ściśle i harmonijnie współgra z wyrobem. W strategii tej wykorzystuje się nowoczesne i innowacyjne materiały opakowaniowe i projekty konstrukcyjne. W projektowaniu wykorzystuje się też modne trendy konsumenckie takie jak minimalizm, indywidualizm czy zrównoważony rozwój, próbując dotrzeć do konsumenta bardziej bezpośrednio. W takim właśnie podejściu do marketingu bardzo duży potencjał mają opakowania aktywne i inteligentne i jak najbardziej mogą być podstawą do podniesienia prestiżu marki – przekonuje Grzegorz Ganczewski.

Inteligentne, czyli jakie?

Dalsza część artykułu jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!