Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Internetowe FRSiH: Sukcesje w branży spożywczej. Jeśli nie teraz to kiedy?

Sukcesje będą w czasach pandemii jeszcze silniejszym powodem w różnych segmentach rynku do przejmowania biznesu, czy sprzedaży firm i transakcji konsolidacyjnych, a dobre firmy z dobrymi aktywami zawsze znajdą nabywców. Sukcesje powinny teraz przyspieszyć – ocenili uczestnicy debaty „2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej” w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Internetowe FRSiH: Sukcesje w branży spożywczej. Jeśli nie teraz to kiedy?
Uczestnicy debaty zatytułowanej „2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej” Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu fot. portalspozywczy.pl

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2020, 10:37

- W ubiegłym roku minęło 30 lat od transformacji, kiedy wiele osób zakładało swoje biznesy. Sukcesje będą teraz jeszcze bardziej motywem przewodnim w różnych segmentach rynku do sprzedaży firm i transakcji konsolidacyjnych. Pandemia to kryzys, który właściciele przechodzą w stresie, a to ma dwa oblicza: biznesowe oraz oblicze czysto osobiste, zdrowotne. Nie jesteśmy jeszcze w połowie pandemii, a osoby w wieku starszym są w grupie ryzyka, więc teraz nakładają się na siebie te dwa czynniki, a także długa droga przed nami do wyjścia z tego kryzysu. I to przyspiesza myślenie o kwestiach sukcesyjnych. Natomiast w przypadku, gdy nie ma sukcesorów,  to jest to bodziec nie tylko do myślenia, ale wręcz do działania – mówił Piotr Grauer, dyrektor, Deal Advisory, Zespół Fuzji i Przejęć KPMG.  

- Jednak problem tkwi w tym, że firmy prywatne bardzo często nie są przygotowane do procesu sprzedaży z różnych względów: braku profesjonalizacji firmy w aspektach kadrowych, systemach raportowania, strukturach finansowo-księgowych, braku struktur prawnych przygotowanych pod transakcje. W efekcie, jeśli ktoś zaczyna o tym myśleć, to trwa to przynajmniej dwa lata, a nie jest to sprzedaż od razu, tu i teraz - dodał.

- Sukcesja nie jest tematem nowym i wydaje mi się, że dobre firmy i dobre, mocne aktywa pozostają dobrymi aktywami bez względu na sytuację. I jeśli w takich firmach nie ma sukcesji, a właściciele dochodzą do wniosków, że warto ją sprzedać, to - jeśli jest to przemyślane - zarówno w dobie kryzysu jak i poza kryzysem, taka firma znajdzie swoich partnerów za przyzwoitą cenę – mówił z kolei Marcin Czarnecki, prezes zarządu ProteinRise Sp. z o.o.

Podobne zdanie wyraził Bogusław Kowalski, prezes Grupy Graal mówiąc o sukcesji. – Kryzys jest obrazkiem tego jak dobrze radzimy sobie w ogóle, bo kryzys zmusza nas do większego wysiłku i szukania niekonwencjonalnych rozwiązań i te firmy, które potrafią sobie radzić w kryzysie będą rozwijały się także po kryzysie – wskazał prezes Graala.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

więcej informacji:

sukcesja RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    fuzje RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Baker McKenzie RSS ALERT    /    Tomasz Stamirowski RSS ALERT    /    Avallon RSS ALERT    /    Bartłomiej Rychcik RSS ALERT    /    Enata Bread RSS ALERT    /    Bogusław Kowalski RSS ALERT    /    Graal RSS ALERT    /    Marcin Czarnecki RSS ALERT    /    ProteinRise RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!