Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Internetowe FRSiH: Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów (pełna relacja)

Pierwszym wyzwaniem pandemii było więc utrzymanie produkcji, logistyki i eksportu - w końcu żywności nie da się produkować zdalnie. Bardzo szybko musiano dostosować zakłady do nowego reżimu sanitarnego i obostrzeń z tym związanych. Kiedy już udało się to opanować i dostarczyć towary do sklepów, które działały jednak z trochę mniejszą przepustowością, zaczęto zastanawiać się co będzie dalej – jakie długofalowe skutki przyniesie koronawirus w sektorze spożywczym? O tym dyskutowaliśmy podczas debaty pt. Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Internetowe FRSiH: Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów (pełna relacja)
Internetowe FRSiH: Zarządzanie w 'zdalnych' czasach. Wyzwania liderów

Według danych GUS na początku epidemii koronawirusa w Polsce tylko 14 proc. zatrudnionych pracowało zdalnie. Ten typ pracy w naszym kraju może wykonywać w sumie ok. 20 proc. aktywnych zawodowo. Większość osób - aż 80 proc. – nie ma możliwości pracy z domu, bo branże, w których funkcjonują i zlecane im obowiązki zawodowe wymagają fizycznej obecności w firmie.

No właśnie, żywności przecież nie da się wyprodukować czy transportować „zdalnie”. Jakie zmiany były konieczne aby zapewnić ciągłość dostaw produktów?

Kwestia mycia rąk opanowana 30 lat temu

Podczas lockdownu zakłady Danone pracowały w zwieszonym reżimie sanitarnym. Jak to wpłynęło na pracę na produkcji? O tym opowiadała Agata Partyka, dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone. 

- W marcu, kiedy wybuchła pandemia, wprowadziliśmy szereg obostrzeń sanitarnych. Mamy wysokie standardy bezpieczeństwa, ale z uwagi na troskę o naszych pracowników oraz o bezpieczeństwo produktów, postanowiliśmy działać jeszcze "bardziej". Maseczki, dezynfekcja rąk, zakaz wprowadzania do zakładów wszelkich gości z zewnątrz - to wszystko aby zminimalizować ryzyko zakażenia. Podzieliśmy pracowników fabryk na zespoły, które się nie kontaktowały osobiście. Wszelkie kwestie niezbędne rozwiązywaliśmy podczas spotkań online - mówiła Agata Partyka. 

- W ramach podziękowań dla pracowników produkcji, wszyscy otrzymali dodatkowe premie, za to, że codziennie przychodzą i pracują. Zagwarantowaliśmy im stabilność zatrudnienia. Także osoby, które zdecydowały się na przejście na zasiłek związany z opieką nad dziećmi, dostawały 100 proc. wynagrodzenia (zrefundowaliśmy im tę różnicę) - dodała.

Danone wspierało pracowników także podtrzymując ich na duchu w tym ciężkim czasie. - Nagrywaliśmy filmiki, w których pracownicy pracujący zdalnie dziękowali tym, którzy przychodzą do zakładów. Zamieściliśmy te nagrania na naszych wewnętrznych mediach i spotkały się z zainteresowaniem wszystkich zatrudnionych - mówiła dyrektor ds. rozwoju klientów.

- Spotkało się to z pozytywną reakcją pracowników. Nie tylko aspekt finansowy był dla nich ważny, ale ten szacunek i docenienie całego zespołu - podsumowała.

Marcowy lockdown zastał spółkę Iglotex w sytuacji, kiedy rozpoczęto odbudowę fabryki w Skórczu, która spłonęła w maju 2019 r.

więcej informacji:

Marian Owerko RSS ALERT    /    Piotr Bieliński RSS ALERT    /    Agata Partyka RSS ALERT    /    Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Maciej Włodarczyk RSS ALERT    /    Krzysztof Kaliciński RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!