Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Iwona Piasta, Maspex: analizując trendy trzeba być odważnym

  • Autor: PP
  • Data: 08-11-2021, 11:32
- Analizując trendy trzeba być odważnym i mieć sporo czasu. Bardzo uważnie patrzymy na rynek i wyłapujemy nowości rynkowe oraz komunikaty, które pojawiają się w naszych kategoriach. Ale nadrzędnie zwracamy uwagę a to, co ze zjawisk, które pojawiły się, zostaje z nami na dłużej - mówiła Iwona Piasta, członek zarządu, dyrektor Generalna BU Food, Grupa Maspex Sp. z o.o. podczas sesji inaugracyjej Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.
Iwona Piasta, Maspex: analizując trendy trzeba być odważnym
Iwona Piasta, członek zarządu, dyrektor Generalna BU Food, Grupa Maspex Sp. z o.o. podczas sesji inaugracyjej Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021

Jak dodała, w pandemii mocno zmienił się nasz styl życia, choćby przypomnieliśmy sobie o gotowaniu. Powrót do biura zmieni podejście odnośnie żywienia.

Maspex uważnie przygląda się trendom

- Trzeba więc zastanowić się, które zjawiska zostaną z nami na dłużej, a które są wywołane daną sytuacją i wraz z jej zmianą, przeminą - mówiła Iwona Piasta.

Jak zaznacza, przykładem może być wszechobecny trend zdrowia, który w pandemii zyskał jeszcze na znaczeniu. Dał szansę producentom odpowiedzi na potrzeby konsumentów w nowy sposób.

- Konsumenci nie szukają już tylko naturalnych i czystych etykiet, ale także tych produktów, które realnie wpływają na ich zdrowie, czyli suplementowanych. Przed pandemią nie było to do pomyślenia, że suplementacja przeżyje taką reaktywację na rynku żywności - komentowała członkini zarządu Grupy Maspex.

- Obserwujemy jak zmienia się definicja zdrowego odżywiania. W tej definicji zawierają się teraz te produkty, które przed pandemią były niszą, jak np. zastępniki mięsa czy nabiału - dodała.

Jej zdaniem, najważniejsze są jednak opinie konsumentów, nie tylko pochwały, ale także negatywne zdania.

- Greenwashingu, czyli pojęcie, z którym rozprawiają się aktywiście proekologiczni, kryzysy surowcowe, efekt motyla – te wszystkie aspekty trzeba brać pod uwagę, a nie skupiać się tylko na tym co modne, co teraz, ale na tym co zostanie z nami na dłużej i zamieni się w prawdziwy trend - mówiła Iwona Piasta.

Branża spożywcza w pandemii. Nowe trendy

Jak zaznaczyła, pandemia dotknęła branżę spożywczą tylko częściowo, sklepy spożywcze mogły funkcjonować. Na przyszłość Grupa Maspex patrzy pozytywnie – chce się rozwijać, nie odwołuje inwestycji i nie odbiera wsparcia marketingowego markom.

- Szans nie należy marnować – trzeba je zauważyć i wykorzystać. A te szanse dajemy naszym markom i dajemy je w odpowiedzi na różne potrzeby. Tu łączą się te wszystkie trendy, które trzeba wyłapać, zauważyć i zadziałać. Najnowsze trendy, którym zaufaliśmy to m.in. rezygnacja z jaj klatkowych w produkcji makaronów, produkty pełnoziarniste oraz makaron express, który gotuje się w 2 minuty, co przy obecnych wzrostach cen prądu i gazu nabiera dodatkowego znaczenia - dodała Iwona Piasta.

Jej zdaniem, ekologia w Polsce jeszcze nie rozkwitła. Zamienniki mięsa czy nabiału – mimo, iż popularne, nie są jeszcze masowymi produktami.

Tymczasem - jak dodała - z wszystkimi zmianami klimatycznymi będą łączyć się dla producentów głównie koszty czy zmiany w regulacjach prawnych.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!