Iwona Piasta, Maspex: analizując trendy trzeba być odważnym
- Autor: PP
- Data: 08-11-2021, 11:32

Jak dodała, w pandemii mocno zmienił się nasz styl życia, choćby przypomnieliśmy sobie o gotowaniu. Powrót do biura zmieni podejście odnośnie żywienia.
Maspex uważnie przygląda się trendom
- Trzeba więc zastanowić się, które zjawiska zostaną z nami na dłużej, a które są wywołane daną sytuacją i wraz z jej zmianą, przeminą - mówiła Iwona Piasta.
Jak zaznacza, przykładem może być wszechobecny trend zdrowia, który w pandemii zyskał jeszcze na znaczeniu. Dał szansę producentom odpowiedzi na potrzeby konsumentów w nowy sposób.
- Konsumenci nie szukają już tylko naturalnych i czystych etykiet, ale także tych produktów, które realnie wpływają na ich zdrowie, czyli suplementowanych. Przed pandemią nie było to do pomyślenia, że suplementacja przeżyje taką reaktywację na rynku żywności - komentowała członkini zarządu Grupy Maspex.
- Obserwujemy jak zmienia się definicja zdrowego odżywiania. W tej definicji zawierają się teraz te produkty, które przed pandemią były niszą, jak np. zastępniki mięsa czy nabiału - dodała.
Jej zdaniem, najważniejsze są jednak opinie konsumentów, nie tylko pochwały, ale także negatywne zdania.
- Greenwashingu, czyli pojęcie, z którym rozprawiają się aktywiście proekologiczni, kryzysy surowcowe, efekt motyla – te wszystkie aspekty trzeba brać pod uwagę, a nie skupiać się tylko na tym co modne, co teraz, ale na tym co zostanie z nami na dłużej i zamieni się w prawdziwy trend - mówiła Iwona Piasta.
Branża spożywcza w pandemii. Nowe trendy
Jak zaznaczyła, pandemia dotknęła branżę spożywczą tylko częściowo, sklepy spożywcze mogły funkcjonować. Na przyszłość Grupa Maspex patrzy pozytywnie – chce się rozwijać, nie odwołuje inwestycji i nie odbiera wsparcia marketingowego markom.
- Szans nie należy marnować – trzeba je zauważyć i wykorzystać. A te szanse dajemy naszym markom i dajemy je w odpowiedzi na różne potrzeby. Tu łączą się te wszystkie trendy, które trzeba wyłapać, zauważyć i zadziałać. Najnowsze trendy, którym zaufaliśmy to m.in. rezygnacja z jaj klatkowych w produkcji makaronów, produkty pełnoziarniste oraz makaron express, który gotuje się w 2 minuty, co przy obecnych wzrostach cen prądu i gazu nabiera dodatkowego znaczenia - dodała Iwona Piasta.
Jej zdaniem, ekologia w Polsce jeszcze nie rozkwitła. Zamienniki mięsa czy nabiału – mimo, iż popularne, nie są jeszcze masowymi produktami.
Tymczasem - jak dodała - z wszystkimi zmianami klimatycznymi będą łączyć się dla producentów głównie koszty czy zmiany w regulacjach prawnych.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2022. Poznaj pierwszych sponsorów i partnerów
-
Producent agrestu z reklamy Łowicza o współpracy z Maspeksem i problemach rolników
-
Paweł Jaruga: Chciałbym żeby Polacy na nowo zainteresowali się agrestem (wywiad)
-
Marki Grupy Maspex wspierają niemarnowanie warzyw i owoców
-
Grupa Maspex wydała 250 mln zł na działania proekologiczne
-
XV Forum Rynku Spożywczego i Handlu. SAVE THE DATE 7-8 listopada 2022
-
Maspex rezygnuje z dodawania cukru. Nie tylko w produktach dla dzieci
-
Maspex wprowadza Antybaton i Owsiankę w opakowaniach pouch
-
Grupa Maspex: Drożejące surowce oznaczają podwyżki cen produktów
-
Jak Maspex wylicza ślad węglowy?
komentarze (0)