Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jacek Misiejuk, Enel X: Polskie firmy spożywcze mogą zarabiać na rynku mocy i programach DSR (wideo)

- Jednym z elementów, które mogą pozwolić producentom żywności na złagodzenie kosztów związanych z prowadzeniem rynku mocy jest udział w programach DSR - mówił Jacek Misiejuk, dyrektor zarządzający Enel X Polska podczas debaty online „Koszty energii w przemyśle spożywczym – rynek mocy, DSR, optymalizacja” przygotowanej przez PTWP SA oraz partnera – firmę Enel X.

Jacek Misiejuk, Enel X: Polskie firmy spożywcze mogą zarabiać na rynku mocy i programach DSR (wideo)
Jacek Misiejuk, dyrektor zarządzający Enel X, fot. za YouTube

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 04-06-2020, 14:07

Jacek Misiejuk wskazuje, że jednym z elementów które mogą pozwolić producentom żywności na złagodzenie kosztów związanych z prowadzeniem rynku mocy jest udział w programach DSR (Demand Side Response, tj. redukcja popytu na żądanie - przyp. red.).

- Jako Enel X jesteśmy światowym liderem tego rodzaju rozwiązań polegających na wykorzystywaniu elastyczności odbiorców w celu zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego. Celem wprowadzenia rynku mocy miało być to żeby nie powtórzyła się sytuacja z roku 2015, kiedy zabrakło mocy. Wiemy jak wrażliwy na braki zasilania jest przemysł spożywczy i jak duże straty mogłoby przynieść niespodziewane ogłoszenie stopni zasilania czy tzw. blackout. Z drugiej strony rośnie ilość źródeł odnawialnych, co powoduje, że zaczynają one konkurować cenami ze źródłami konwencjonalnymi - mówi.

Ekspert wskazał, że w Polsce, podobnie jak na wszystkich rynkach, gdzie zaczyna brakować energii, wprowadza się mechanizmy, które pozwalają odbiorcom pełnić aktywną rolę w momentach kiedy operatorowi brakuje wszystkich dostępnych rezerw i musiałby sięgać po odbiorców.

- W takich sytuacjach lepiej sięgnąć po odbiorców przygotowanych, którzy zrobią to dobrowolnie i dodatkowo mogą na tym zarobić. Możemy przygotować plany zapotrzebowania na to żeby wziąć udział i zarabiać na własnych generatorach rezerwowych czy na innych urządzeniach. Np. w chłodnictwie można pewne procesy spowolnić lub przyspieszyć. Niekoniecznie musi być to wyłączenie całej produkcji jak w 2015 r., ale np. częściowe w przypadku najbardziej energochłonnych procesów. Można na tym zarabiać całkiem realne pieniądze. W Polsce niestety jest to jeszcze wciąż mało popularne, ale warto się tym zainteresować - wskazuje.

Dyrektor zarządzający Enel X Polska wskazuje, że wiele zakładów mleczarskich w Polsce ma własne agregaty prądotwórcze, które także mogą być elementem programów DSR. 

- Uważam, że nie powinno w ogóle być stopni zasilania, tylko zgodnie z najnowszą dyrektywą odbiorcy powinni mieć możliwość działać dobrowolnie i odpłatnie w programach DSR. To umożliwiamy poprzez udział w rynku mocy. Ważne żeby wyeliminować obowiązek żeby odbiorcy musieli się wyłączać bez zapowiedzi, zgody i nieodpłatnie. Dzięki temu, że coraz więcej odbiorców może uczestniczyć w programach CSR mogą zarabiać pieniądze, ale tylko ci, którzy chcą i mają takie możliwości - podsumował.

więcej informacji:

Enel X RSS ALERT    /    Jacek Misiejuk RSS ALERT    /    energetyka RSS ALERT    /    rynek mocy RSS ALERT    /    DSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!