Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jak ma wyglądać transport po szczycie pandemii? KE przedstawiła wytyczne

Regularne czyszczenie i wentylacja wagonów lub kabiny, ograniczenie kontaktów między pasażerami i załogą, konieczność noszenia masek - to niektóre z wytycznych przedstawionych w środę przez KE ws. korzystania ze środków transportu.

Jak ma wyglądać transport po szczycie pandemii? KE przedstawiła wytyczne
UE/KE opisuje, jak ma wyglądać transport po szczycie pandemii, fot. PTWP

Autor: PAP
Data: 13-05-2020, 17:34

W swoich wskazówkach Komisja podkreśliła, że pasażerowie powinni nosić maski podczas przebywania w węzłach transportowych i w transporcie zbiorowym, szczególnie tam, gdzie nie można zastosować zasad dystansu społecznego.

Rekomendacje mają zastosowanie m.in. do samolotów, pociągów czy autokarów. Wybuch pandemii spowodował, że ruch lotniczy zmniejszył się w Europie o 90 proc., podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o dalekobieżną kolej. Teraz gdy państwa UE rozluźniają ograniczenia, przygotowywane jest również wznowienie funkcjonowania transportu międzynarodowego.

Do powrotu do stanu sprzed pandemii nie ma jednak mowy. Wytyczne Komisji Europejskiej przewidują m.in., że pracownicy transportu, np. stewardzi czy stewardesy w pociągach lub samolotach powinni być wyposażeni w środki ochronne i nosić podczas pracy maski i okulary. Ograniczona ma być sprzedaż towarów, w tym żywności i napojów.

Tam gdzie to możliwe zmniejszone ma być zagęszczenie pasażerów w środkach transportu zbiorowego i w poczekalniach. Na lotniskach, stacjach kolejowych, w portach, czy w innych miejscach z których korzystają pasażerowie mają być utworzone specjalne linie komunikacyjne umożliwiające ruch jednokierunkowy.

Dodatkowo zlikwidowane lub przeniesione mają być takie obiekty, jak ławki czy stoły, aby zapewnić zachowanie dystansu społecznego. Instalowane mają być stacje do dezynfekcji rąk; wymagane ma być korzystanie z nich w miarę możliwości.

Priorytetem ma być elektroniczna sprzedaż biletów i rezerwacja miejsc. Chodzi o to, by zmniejszyć liczbę podróżnych np. przy automatach biletowych i kasach. Ci, którzy nie mają dostępu albo nie radzą sobie z technologią, mają mieć nadal możliwość tradycyjnego zakupu biletu.

Oprócz środków mających na celu ograniczenie ryzyka infekcji KE wskazuje też na możliwość śledzenia kontaktów na przykład przy użyciu aplikacji mobilnych. Ich użycie musi być jednak dobrowolne. Wejście na pokład nie powinno być uzależnione od korzystania z aplikacji do śledzenia kontaktów.

Rekomendacje mówią też o tym, że przewoźnicy powinni mieć przygotowane schematy działania na wypadek, gdy któryś z pasażerów okaże się chory lub będzie miał symptomy Covid-19. Protokoły powinny wskazywać na specjalne obszary dla pasażerów z objawami oraz opisywać kroki na rzecz zmniejszenia ryzyka narażenia innych pasażerów i pracowników. Jeśli podróż odbywała się z rezerwacją miejsca, przewoźnik powinien przekazać informacje o ryzyku innym pasażerom, którzy byli w pobliżu chorego.

więcej informacji:

transport RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!