Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jak opakować sportowca?

  • Autor: Irek Korczyński/ Studio IKAR
  • Data: 06-12-2017, 18:45
- Największe wydarzenia sportowe kierują oczy całego świata na pole zmagań współczesnych herosów. Ich nazwiska przyciągają fanów, a wraz z nimi świat biznesu, który pragnie wykorzystać tę popularność. Dlatego coraz częściej oblicze znanego sportowca pojawia się na opakowaniu produktu, dzięki czemu konsument zostaje w interakcji z jego wizerunkiem w swoim mieszkaniu, w lodówce, torebce. To wymarzona sytuacja dla marketerów, którzy chcą budować i umacniać emocjonalną więź konsumenta z produktem - zapewnia Irek Korczyński, CEO Studio IKAR.
Jak opakować sportowca?
fot. materiały prasowe

- Sportowcy tacy jak Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Agnieszka Radwańska czy Robert Kubica skupiają uwagę milionów Polaków. Szczególnie silnie przyczyniła się do tego pełna sukcesów gra polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Kuba Błaszczykowski, Kamil Grosicki, Grzegorz Krychowiak, Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik i inni zdobyli serca polskich kibiców. Nasz napastnik Robert  Lewandowski to już marka sama w sobie. Jego postać jest porównywalna z takimi z tuzami futbolu  jak Leo Messi czy Christiano Ronaldo - wylicza Irek Korczyński. 

Pozwoliło to otworzyć naszemu kapitanowi reprezentacji imponującą  “ścieżkę reklamową”, równoległą do sportowej: (Coca-Cola - od 2011), Gillette (2011), Nike (globalna reklama przed Euro 2012), Panasonic (2013 r.), Opel Astra (2013) razem z Błaszczykowskim i Piszczkiem, Huawei (2015), T-Mobile (muzyczny duet z Tomaszem Kotem), Vistula (2016). Robert Samaruk, marketing director w firmie Stars&buzz, zajmującej się marketingiem sportowym, tak komentuje te alianse.

- To naturalna droga rozwoju reklamowego zawodnika – im większa sława, tym większe marki zatrudniają go do największych kampanii. Bardzo dobrym przykładem jest współpraca reklamowa Lewandowskiego z Vistulą. Firma co prawda nie ujawnia informacji, jak sprzedaje się linia sygnowana przez gwiazdę futbolu, ale musiała być to bardzo opłacalna współpraca, ponieważ umowa została przedłużona na 2017 r. W 2016 obroty Vistuli wzrosły o 20  proc. - ile w tym zasługi Roberta Lewandowskiego, a ile zbioru innych pozostałych czynników - nie wiemy. W tym kontekście ciekawe będą wyniki marki z 2017 roku – tłumaczy ekspert.

Opakowanie – klamra spinająca projekt

- Jak długo nazwiska sportowców są atrakcyjne dla szerokiej rzeszy fanów sportu, tak długo mogą być wykorzystywane w przekazach reklamowych. Przykładem jest postać Jerzego Dudka, który choć skończył karierę, nadal jest obecny w pamięci kibiców. Jako były reprezentant i ekspert sportowy pojawił się na opakowaniu napoju 4movie. Marka ta wykorzystuje również wizerunek obecnego selekcjonera Adama Nawałki, którego zasługą są sukcesy narodowej reprezentacji. Z kolei marka OSHEE, znana  między innymi z szerokiego inwestowania w marketing sportowy, umieściła na etykietach napojów wizerunki piłkarzy klubu Real Madryt - mówi Irek Korczyński.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • qw 2017-12-07 08:22:18

    Jędrzejczyk nie przegrała - to była klęska, szczególnie potym, co wyprawiała przed walką (w jej stylu jest poniżać rywalki) - trochę tego w necie jest, youtube/fora sportowe

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!