• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jak zaakceptować ofertę pracy w kilku krokach?

Nawet jeśli właśnie zaproponowano nam stanowisko marzeń, nie zgadzamy się od razu. To jedna z tych chwil, kiedy trzeba zachować zimną krew - radzą eksperci MonsterPolska.pl.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2016, 10:28
Jak zaakceptować ofertę pracy w kilku krokach?
Fot. shutterstock

Szczególnie jeśli spędziliśmy tygodnie na wyszukiwaniu ofert pracy, wysyłaniu CV i chodzeniu na kolejne rozmowy rekrutacyjne. I udaje się. Chcą właśnie nas. I choć mamy ochotę krzyknąć „tak!”, wstrzymujemy się. Dlaczego? Bo to ten jedyny moment, kiedy potencjalny pracodawca odkrywa karty i jest, w pewnym sensie, bezbronny. Chce, by kandydat zrobił to samo. Tyle że to oznacza utratę całej negocjacyjnej mocy. Lepiej zaakceptować ofertę pracy w kilku krokach - podpowiadają eksperci MonsterPolska.pl.

Podziękuj

Niezależnie od tego, czy rozmawiamy osobiście, przez telefon czy za pośrednictwem maili, dziękujemy osobie, która złożyła nam ofertę pracy. Nie ma znaczenia, czy zamierzamy przyjąć ją w zaproponowanej formie, czy szykujemy grunt do negocjacji. To absolutnie pierwszy krok. W ten sposób nadajemy rozmowie dobry ton. Poza tym zapewnienie o tym, jak bardzo jesteśmy podekscytowani, trochę uspokoi pracodawcę.

Potwierdź na piśmie

Następny krok to oferta na piśmie. Oficjalne pismo powinno zawierać: nazwę stanowiska, datę rozpoczęcia pracy, wysokość pensji i opis pakietu benefitów. W ten sposób załatwiamy dwie ważne sprawy. Po pierwsze oferta staje się oficjalna. Po drugie upewniamy się, czy dobrze zrozumieliśmy, co nam zaproponowano.

Pytamy, ile mamy czasu na odpowiedź. Jeśli pracodawca powie, że potrzebuje jej natychmiast, to zły znak. Odpowiedzialny szef da nam czas na spokojne podjęcie decyzji – zazwyczaj dzień lub dwa.

Jeśli zaś chcemy negocjować, powinniśmy umówić się na rozmowę. Możemy powiedzieć np.: „Rozważyłem ofertę pracy i widzę w niej szansę na rozwój. Chciałbym dokładniej omówić szczegóły”.

- Zmieniające się trendy oraz coraz silniejsza pozycja pracowników na rynku pracy, szczególnie tych wyspecjalizowanych, to okoliczności sprzyjające do podjęcia negocjacji z pracodawcami – zauważa Joanna Żukowska z międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.  

Powiedz „tak” we właściwy sposób

Po zakończonych negocjacjach warto podsumować to, co udało się ustalić. Tak, by mieć pewność co do efektu negocjacji – na przykład: „Rozumiem, że będę miał X dni urlopu, Y premii płatnej każdego miesiąca, a firma wykupi mi prywatne ubezpieczenie zdrowotne”. Idealnie byłoby i to dostać na piśmie.

Jeśli negocjacje były długie i stresujące, warto do nich nawiązać. Wyrażenie uznania za poświęcony nam czas i wysiłek zrobi dobre wrażenie.

Na koniec, pytamy o to, co dalej. Co powinniśmy przygotować? Pokażemy tym samym nasze zaangażowanie, a pracodawca utwierdzi się w przekonaniu, że dobrze wybrał.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!