• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jak zbudować wielokulturowy zespół pracowników?

Jeśli Włoch spóźni się na spotkanie z punktualnym Niemcem, nie będzie ono udane. Z kolei kiedy temperamentny Hiszpan zacznie krzyczeć na spokojnego Fina, ten najpewniej zmieni pracę. Wielokulturowy zespół pozwala realizować międzynarodowe projekty, ale wymaga też umiejętności zawierania kompromisów - informuje w raporcie Monster Polska.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 13-02-2018, 12:30
Jak zbudować wielokulturowy zespół pracowników?
fot. shutterstock

Osoba z zewnątrz jest czasem jak świeże powietrze. Motywuje innych do działania – mówi jeden z HR-owców, który wziął udział w badaniach do raportu Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe”.

W badaniach jakościowych wzięli udział przedstawiciele działów HR z branży nowoczesnych usług biznesowych w Polsce i opowiedzieli m.in. o tym, jak tworzą wielokulturowe zespoły. 

Chcąc zbudować zgrany zespół, należy traktować wszystkich równo, niezależnie skąd pochodzą. Przykładowo polsko-duńska firma działająca w Trójmieście oferuje – w ramach potrzeb – pakiety relokacyjne niezależnie od tego, czy pracownik przyjeżdża do pracy z innego miasta w Polsce, czy też z innego kraju.

- Jest to dodatkowe wynagrodzenie i wsparcie administracyjne – mówi HR-owiec. - Dodatkowo nowy pracownik na starcie otrzymuje opiekuna, który wdraża go w system pracy w danej firmie. Adaptacja trwa trzy miesiące – dodaje. 

Kolejnym ważnym aspektem, który podkreślali HR-owcy rekrutujący do międzynarodowych zespołów, jest potrzeba integracji.

- Organizujemy wspólne wyjścia, które są u nas bardzo popularne. Celebrujemy także urodziny każdego pracownika – mówi rekruter.

Firmy zachęcają również cudzoziemców do dzielenia się ze współpracownikami wiedzą o swoim kraju. 

- W niektórych firmach organizowane są spotkania pod hasłem Dzień Polski, Dzień Włoski, Dzień Ukraiński, na które pracownicy przychodzą ubrani w charakterystyczny dla danego kraju ubiór, opowiadają o lokalnym jedzeniu, tradycjach, świętach – opowiada rekruter współpracujący z firmami w Unii Europejskiej. Ludzie doceniają możliwość poznania innych kultur i czują się wówczas bardziej otwarci do dzielenia się swoimi zwyczajami i wiedzą o kraju. Chętniej potem współpracują i wzajemnie sobie pomagają – dodaje. Taki zespół osiąga lepsze wyniki.

Bez wzajemnej znajomości, nie ma zrozumienia, a wtedy rodzą się konflikty. Skłócony zespół jest mniej efektywny.

„Pracujemy w bardzo ścisłej relacji z zewnętrznym wsparciem HR-owym, które w stresujących, trudnych lub niejasnych sytuacjach wspiera menadżera. Taka osoba z zewnątrz jest obiektywna, wchodzi w konflikt i zarządza nim z perspektywy mediatora” – opowiada HR-owiec wrocławskiej firmy, która zatrudnia 700 pracowników. Dodaje, że w firmie każdy z pracowników ma również dostęp do webinarów, które uczą, jak rozwiązywać konflikty.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!