Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2017, 11:44
Opis to jeden z ważniejszych czynników, wpływających na widoczność produktu w porównywarce cen. Jest także bardzo istotny z perspektywy użytkownika, któremu powinien dawać jak najdokładniejsze, pełne oraz prawdziwe informacje o interesującym go artykule.
Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?
fot. materiały prasowe

Odpowiednio przygotowany opis oddziałuje korzystnie nie tylko na wyszukiwanie produktu, ale i na proces decyzyjny klienta. Co powinno znaleźć się w opisach produktów oferowanych przez sklep, który zdecydował się na integrację z porównywarką cen? Jakie dodatkowe dane może on przekazać, aby narzędzie to mogło jak najlepiej wspierać jego sprzedaż?

Do integracji z porównywarkami cen potrzebny jest dobrze przygotowany plik XML. To podstawowe źródło informacji o dostępnych w sklepie internetowym produktach. Im lepszej jakości dane, tym skuteczniej promowany będzie sklep w porównywarce.

Pisanie opisów produktów często zlecane jest przez sklepy internetowe zewnętrznym firmom, w trosce o unikalny content, który będzie bardziej wartościowy dla Google. Zdarza się, że opisy te niechętnie przekazywane są do serwisów wspierających sprzedaż, takich jak porównywarki cen, w obawie przed wykorzystaniem ich przez serwis i budowaniem w ten sposób swojego SEO. Nic bardziej mylnego. Porównywarki cen potrzebują opisów produktów, ale w zupełnie innym celu. Strony, na których wyświetlane są opisy i parametry produktów, nie są indeksowane, a co za tym idzie, nie są wykorzystywane na potrzeby pozycjonowania – powiedziała Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

Opisy są bardzo istotne z perspektywy użytkowników korzystających z porównywarek cen. Informacje w nich zawarte, pomagają im dotrzeć do interesujących ich produktów. Opis to bowiem jeden z elementów, który jest sprawdzany przez wewnętrzną wyszukiwarkę porównywarki. W samej nazwie produktu czy oferty, nie zawsze uda się przekazać istotne elementy, mogące zaważyć na decyzji zakupowej. Co więcej, produkt bez odpowiedniego opisu, mimo iż znajduje się w serwisie, może nie zostać w ogóle wyświetlony użytkownikowi.

Opis produktu wpływa nie tylko na jego wyszukiwanie, ale i na decyzje zakupowe klientów. Im więcej informacji użytkownik zdobędzie dzięki porównywarce, tym bardziej zdecydowany przejdzie do sklepu, a więc większa szansa, że dokona zakupu. Brak pełnej informacji na temat produktu, zmusza klienta do poszukiwania wiedzy w innych źródłach, co wydłuża proces zakupowy i może skutkować tym, że zakup finalnie zostanie zrealizowany w innym sklepie – dodaje Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Marek T. 2017-06-24 10:18:44

    Dzięki! W sumie podobnie wygląda to u innych np Ceneo.pl.

    Odpowiedz
  • olo 2017-07-07 01:18:43

    Dlaczego komentarze są usuwane?

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!