Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Janusz Lewandowski: Polska musi zbudować własne mocne marki

Poland w Europie i w świecie to już marka, teraz ważne, by marką stało się również made in Poland - mówi dla portalu wnp.pl komisarz unijny Janusz Lewandowski.

Janusz Lewandowski: Polska musi zbudować własne mocne marki
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
Data: 10-10-2011, 15:00

Jakie są Pańskie odczucia po wyborach? Co wynik tych wyborów oznacza dla gospodarki?

- Najczęściej używanym słowem w Polsce, a w jeszcze większym stopniu za granicą, jest słowo: stabilizacja. Ta stabilizacja to obecnie duża wartość w Europie. Odbieram wiele telefonów z różnych części Europy i wiem, że ta Europa odetchnęła.

Trzeba teraz udowodnić, że Polska jest nie tylko krajem odpornym na kryzys. Ale że potrafi również sięgać po rozwiązania innowacyjne w gospodarce, czyniąc ją przy tym bardziej konkurencyjną.

Polska musi teraz zbudować własne mocne marki. Poland w Europie i w świecie to już marka. Teraz ważne, by marką stało się również made in Poland.

W których dziedzinach należy tych marek szukać?

- Polska waga ciężka to nie Siemens czy Philips, ale to przede wszystkim wielkie zakłady sektora energetycznego czy górniczego. Tam też możemy mieć silne marki, ale po przeprowadzeniu modernizacji tych sektorów.

Trudno, by Polska bazowała jedynie na oscypkach czy wódce Wyborowej. Jesteśmy na to zbyt wielkim krajem. Finlandia znalazła kiedyś swoją Nokię. A zatem, dlaczego mielibyśmy być gorsi? Trzeba stawiać na innowacje.

Naprawdę sądzi Pan, że to możliwe, byśmy mieli silne marki w sektorze energetycznym i górnictwie, zważywszy na założenia Pakietu Klimatycznego?

- W tej materii Polska będzie w czołowym zderzeniu z krajami, które chcą, by redukcja dwutlenku węgla była jeszcze większa.

W warunkach kryzysu, gdy określone regulacje będą mogły realnie wpłynąć na przenoszenie się firm z Europy, nie tylko Wschodniej, w inne regiony - może dojść do pewnego przewartościowania. Ta problematyka jest w Unii Europejskiej rozumiana w coraz większym stopniu.

Na podwyższeniu limitów redukcji dwutlenku węgla zależeć będzie krajom Europy Zachodniej, natomiast nie Polsce. Tutaj, powtarzam, będziemy w czołowym zderzeniu. Wiadomo przecież, że w ponad 90 proc. produkuje się w Polsce energię elektryczną z węgla.

Rozmawiał: Jerzy Dudała

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Lewandowski RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT    /    marka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • bbar 2011-10-11 14:14:09
    Z całym szacunkiem dla pana Europosła, ale w dzisiejszych czasach mówienie o markach spoza sektora konsumpcyjnego to delikatnie mówiąc niepełne rozumienie zasad marketingu narodowego. Mamy jako Polska gotową strategię promocjii marki Polska przygotowaną kilka ładnych lat temu przez guru marketingu narodowego Wally Olinsa (na zlecenie KIG). I co? Strategia leży na półce. A co rusz nowe pomysły, od górnictwa, aż po kuchnię polską. I nic nikt nie robi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.228.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!