Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek

- Naszych klientów takich, jak: Mokate, Lody Koral czy Tarczyński łączy nazwisko właściciela. W dyskusji nad automatyzacją pamiętajmy, że za tymi firmami stoją wizjonerzy, którzy mieli odwagę i pomysł aby rozwijać biznes wraz ze swoimi ludźmi – powiedział Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA podczas debaty "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek
Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-10-2016, 14:30

Jak przyznał Jaromir Paszek, w dyskusji nad biznesem 4.0 łatwo zachłysnąć się ideą automatyzacji i snuć wizje zakładów produkcyjnych, w których nie pracuje żaden człowiek.

- Mimo że reprezentuję branżę IT, jestem daleki od tego aby zachłysnąć się ideą wyeliminowania człowieka z procesu produkcji. Przez 16 lat odwiedziłem setki zakładów produkcyjnych, ale nie widziałem ani jednego, w którym nie byłoby człowieka. W polskich fabrykach mamy już zaawansowane automaty i linie produkcyjne, ale dalej są tam ludzie. I cieszę się, że obok wszystkich futurystycznych wizji wciąż mówimy o ludziach - dodał.

Jaromir Paszek zwrócił uwagę, że to właśnie firmy spożywcze w dużym stopniu borykają się obecnie z brakiem ludzi do pracy.

- Wszelkie motywacje i aspiracje pracowników były do tej pory badane głównie pod kątem efektywności. Obecnie głównym wyzwaniem dla producenta jest utrzymanie ludzi w zakładzie. Dotyczy to w dużej mierze firm z branży mięsnej, których zakłady ulokowane są na tzw. ścianie wschodniej. Okazuje się bowiem, że Ukraińcy nie potrafią tak rozkrawać mięsa jak Polacy - dodał.

Według przedstawiciela BPSC SA, pomimo postępującej automatyzacji i mechanizacji, wizjonerzy będą w coraz większej cenie i poważaniu jako ludzie posiadający niezbędną intuicję.

- Jako dostawca IT możemy przekazać im lepiej lub gorzej zagregowane miliony danych. Zakłady mięsne produkują miliony danych dotyczących ważeń, a mleczarnie miliony pomiarów jakości mleka. Wyzwanie tkwi w tym jak te dane połączyć i stworzyć wartość dodaną. Dlatego tak ważne jest używanie odpowiednich narzędzi żeby nakładać i łączyć dane. I to właśnie na technologii i technice zbierania danych będziemy koncentrować się przez kilka najbliższych lat, tak, by umożliwić ich dalszą analizę w modelu Big Data - dodał.

Paszek przyznał, że każda firma spożywcza stawia na indywidualizm, odmienność, coś, czym chcą się odróżniać na rynku.

- Dlatego każde wdrożenie jest zupełnie odrębne. Mamy ponad 30 zakładów mięsnych w Polsce i informatyzacja każdego powinna przebiegać standardowo, ale nic z tego. Wszędzie rozwiązania są szyte na miarę i dopasowane do pomysłu, nie do automatu, czy algorytmu, ale dla człowieka. Kiepski produkt wyjściowy nie pomoże nawet mimo czarów na najnowocześniejszej automatycznej linii produkcyjnej.- dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH2016 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016 RSS ALERT    /    Jaromir Paszek RSS ALERT    /    BPSC RSS ALERT    /    BPSC SA RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    automatyzacja RSS ALERT    /    rynek pracy 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!