Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Kanada: W dobie epidemii powstają nowe modele biznesowe w branży spożywczej

Niektórzy przedsiębiorcy z Kanady postanowili na dostawach do domu oprzeć nowy model biznesowy. Np. torontońska firma Grocery Neighbour przygotowuje ciężarówki dostosowane do przewozu świeżej żywności od lokalnych producentów, klienci będą latem otrzymywać powiadomienia o ciężarówce w swojej okolicy. Rozwija się też kanadyjska platforma e-commerce dla farmerów.

W mijającym tygodniu kanadyjskie prowincje zaczęły stopniowo otwierać gospodarkę. Krajowy urząd statystyczny (Statistics Canada) wskazywał, że prawie trzy czwarte firm informowało o negatywnych skutkach obowiązku zachowywania odległości, w tym 40 proc. firm wskazywało, że z powodu tych ograniczeń nie przetrwa dłużej niż trzy miesiące. Premier Justin Trudeau podkreślił jednak w sobotę, że rząd pracuje nad planami dla gospodarki, ale kraj nadal znajduje się na etapie kryzysu i bieżącej pomocy.

Eksperci zwracają uwagę, że obecne ograniczenia będą kształtować przyszły rynek pracy. W opublikowanych w piątek wstępnych wynikach badania na temat pracy zdalnej, Uniwersytet Montrealski (UdeM) wskazywał, że możliwość pracy w domu odpowiada 39 proc. pracowników, niezależnie od płci. Prawie tyle samo - 37 proc. - wolałoby wrócić do biura. 85 proc. uczestników kanadyjskiego badania to osoby z wyższym wykształceniem, ich średnia wieku to 40 lat. Jedna trzecia badanych stwierdziła, że ich produktywność wzrosła, odkąd mogą pracować w domu, mimo obecności innego członka rodziny. Praca w domu nie sprzyja osobom, które mają poczucie izolacji, i tym, które do wykonania swojej pracy muszą kontaktować się z współpracownikami.

Z badania UdeM wynika, że ponad połowa badanych wprowadziła innowacyjne usprawnienia w swojej pracy. "W najmniejszych firmach ankietowani mówią o największej liczbie pomysłów, prawdopodobnie dlatego, że mają najmniej wsparcia od firmy i muszą liczyć na siebie" - podano w komunikacie UdeM.

Jak dokumentował Statistics Canada, konieczność zachowywania dystansu społecznego sprawiła, że prawie 48 proc. firm informowało, że na koniec marca 10 proc. lub więcej pracowników pracowało zdalnie, podczas gdy na koniec lutego było to ponad dwa razy mniej firm.

Trwa dyskusja o tym, jak będzie wyglądać przyszłe biuro. Jeszcze w opublikowanym 6 maja raporcie torontońska firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych CBRE wskazywała, że w pierwszym kwartale br. odsetek wolnych przestrzeni biurowych wynosił w Toronto tylko ponad 6 proc., a w Vancouver dwa razy mniej. "Covid-19 zaczął wpływać na tempo wynajmu w końcu marca" - napisano w raporcie. Teraz CBRE wskazuje, że stopniowy powrót pracowników do biur będzie się wiązał z np. czasowym zamknięciem takich przestrzeni jak firmowe stołówki.

więcej informacji:

Kanada RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!