Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Kantar Consumer Index: w marcu lekko w górę

W porównaniu do lutego w marcu nastroje konsumentów lekko się poprawiły (o 1,4 pkt) choć wskaźnik klimatu konsumenckiego jest na sporym minusie (minus 26,5 pkt) - podał w piątek Kantar.

Kantar co miesiąc bada nastroje ekonomiczne Polaków. W sondażu pytani są oni o opinie na temat sytuacji ekonomicznej kraju oraz gospodarstw domowych.

Jak poinformowano, wskaźnik klimatu konsumenckiego w marcu wyniósł minus 26,5 pkt. i był wyższy o 1,4 pkt niż w lutym.

Sondażownia podała, że wynik Kantar Consumer Index w marcu to rezultat poprawy wszystkich wskaźników - percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz oceny sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych.

Zgodnie z badaniem, wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju w marcu wyniósł minus 35,9 pkt, choć wzrósł on w porównaniu do lutego o 1,1 pkt. "Do wzrostu wskaźnika przyczyniła się wyższa niż przed miesiącem wartość współczynnika rocznej zmiany sytuacji ekonomicznej Polski (o 4 punkty procentowe). Ocena ogólnej, obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz roczna prognoza zmiany ekonomicznej kraju nie uległy zmianie w stosunku do poprzedniego miesiąca" - wyjaśniono.

Zgodnie z badaniem największymi optymistami, jeśli chodzi o ekonomiczną sytuację kraju są osoby powyżej 60 roku życia, choć i w tej grupie wskaźnik jest ujemny i wynosi minus 23,4 pkt. Po drugiej stronie stoi z kolei grupa Polaków w wieku 30-39 lat (wynik minus 48,9 pkt.) Większym optymizmem wykazują się osoby z wykształceniem zawodowym (minus 23,1 pkt.), zarabiający 2,5-4 tys. zł (minus 21 pkt.) oraz emeryci (minus 20,9 pkt.). Największymi sceptykami są z kolei osoby z wykształceniem wyższym (minus 47,8 pkt), zarabiający do 1,5 tys zł (minus 40,2 pkt.) oraz bezrobotni (minus 57 pkt.). Dużym sceptycyzmem wykazują się również osoby zarabiający powyżej 4 tys. zł (minus 39,8 pkt) oraz kadra menedżerska (minus 52,7 pkt.).

W przypadku drugiego wskaźnika, czyli oceny kondycji finansowej gospodarstw, to w marcu wyniósł on minus 17,2 pkt. i był wyższy niż w lutym o 1,7 pkt. "Według Polaków nastąpiło pogorszenie obecnej, ogólnej sytuacji gospodarstwa domowego (o 2 pkt. proc.). Pozostałe wskaźniki również uległy zmianie. Zarówno wskaźnik oceny sytuacji finansowej, jak i współczynnik prognozowanej zmiany sytuacji finansowej gospodarstwa domowego wzrosły o 2 pkt. proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca" - poinformował Kantar.

Badanie wykazało, że w tej kategorii podobnie jak w przypadku oceny ekonomicznej kraju większymi optymistami są osoby: powyżej 60 roku życia (minus 13,2 pkt), z wykształceniem zawodowym (minus 11,1 pkt), zarabiający w przedziale 2,5-4 tys. zł (minus 12,4 pkt.), a także emeryci (minus 12,9 pkt.). Najgorzej kondycję finansową gospodarstwa domowego widzą z kolei: 30-39 latkowie (minus 23 pkt.), osoby ze średnim wykształceniem (minus 20,2 pkt.), zarabiający od 1,5 do 2,5 tys. zł (minus 28,7 pkt.), a także rolnicy (minus 33,4 pkt.).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 5-10 marca na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1014 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!