Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

KE chce zmian zasad dotyczących prospektów emisyjnych

Małym i średnim firmom ma być łatwiej uzyskiwać dostęp do finansowania, natomiast inwestorzy mają mieć lepszy dostęp do informacji - to założenia przedstawionych w poniedziałek przez KE propozycji w sprawie zmian zasad dotyczących prospektów emisyjnych.

Nowe regulacje mają być częścią zaprezentowanego we wrześniu planu działań w sprawie utworzenia unii rynków kapitałowych. Jej celem ma być zniesienie barier blokujących transgraniczne inwestycje w UE, a także zwiększenie dostępu do finansowania dla przedsiębiorstw.

W UE jest już prawo, które harmonizuje zasady dotyczące publikacji prospektów emisyjnych, czyli dokumentów, z których inwestorzy mogą czerpać wiedzę na temat spółki emitującej papiery wartościowe. Na mocy przepisów dyrektywy z 2003 r. po zatwierdzeniu prospektu w jednym kraju członkowskim jest on ważny w całej Unii.

Teraz KE chce ułatwić, zwłaszcza mniejszym firmom, sięganie po środki inwestorów zainteresowanych ich udziałami. "Moim celem jest ułatwienie firmom w Europie, niezależnie od ich wielkości, uzyskiwania funduszy na rynku kapitałowym. Chcemy to zrobić przez tworzenie prostszych i tańszych regulacji dotyczących prospektów" - mówił na poniedziałkowej konferencji prasowej w Brukseli unijny komisarz ds. usług finansowych Jonathan Hill.

KE chce m.in. podnieść kwotę, od której firmy zobowiązane są do publikacji prospektu emisyjnego. Teraz muszą to robić, jeśli wartość ich oferty (papierów, które oferują) jest wyższa niż 100 tys. euro. Jeśli nowe regulacje weszłyby w życie, unijny prospekt nie byłby wymagany do progu 500 tys. euro. Dzięki temu zwłaszcza mniejsze firmy mogłyby uniknąć kosztów związanych z przygotowaniem tej dokumentacji, a mimo tego emitować papiery dłużne.

"W zeszłym roku firmy w UE zebrały około 370 mld euro poprzez emitowanie udziałów czy obligacji korporacyjnych, tymczasem firmy w USA zebrały ponad trzykrotnie wyższą sumę" - podkreślał Hill.

Kolejnym ułatwieniem ma być rozszerzenie możliwości publikowania "lżejszych prospektów" dla mniejszych firm. Skorzystać z tej możliwości będą mogły przedsiębiorstwa o kapitalizacji 200 mln euro (obecnie jest to 100 mln euro).

KE obiecuje też podjęcie działań, by umożliwić publikowanie krótszych prospektów. Obecnie nie dość, że dokumenty te są opasłe, to jeszcze napisane skomplikowanym językiem prawniczym. "To zwiększa koszty dla firm, nie przynosząc korzyści dla inwestorów" - wskazała Komisja.

Firmy, które są już notowane na giełdach, mają korzystać z uproszczonych procedur w przypadku kolejnej emisji. Chodzi o przedsiębiorstwa, które chcą sprzedać kolejną transzę swoich papierów czy obligacji. KE chce, by mogły one publikować uproszczony prospekt.

więcej informacji:

prospekty emisyjne RSS ALERT    /    debiut giełdowy RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT    /    prawo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.221.159.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!