Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Kierownik Rohlig Suus: Logistyka pozwala generować oszczędności

W przypadku branż sezonowych największy wzrost kosztów transportowych przypada na czas tzw. pików sprzedażowych. Aby jak najbardziej zniwelować ryzyko wyższych kosztów, producenci powinni szukać operatora logistycznego, który obsługuje piki sprzedażowe innych klientów, przypadające w odmiennych miesiącach niż ich - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w Rohlig Suus Logistics.

Kierownik Rohlig Suus: Logistyka pozwala generować oszczędności
Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w Rohlig SUUS Logistics

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 05-11-2013, 11:21
- Z jakich rozwiązań informatycznych korzystają Państwo przy współpracy z klientami z branży FMCG?

- W przypadku rynku FMCG poza standardowymi usługami składowania i dystrybucji, kluczowe jest zarządzanie towarem w magazynie w oparciu o datę przydatności do spożycia czy numer partii. Efektywne zapewnienie tego czynnika wymaga od operatora posiadania nowoczesnego systemu WMS (ang. Warehouse Management System), który skanuje etykiety GS1 na opakowaniach, uzupełniając i przetwarzając takie dane, jak np. numer towaru i partii, datę ważności, liczbę produktów na palecie. Mamy więc stały dostęp do bieżących informacji o stanach magazynowych.

Gdy towar opuści magazyn, również nie tracimy go z oczu. System WMS połączony jest bowiem z systemem TMS (ang. Transport Management System), dzięki czemu śledzimy przebieg dostawy towaru do klienta, eliminując tym samym większość możliwych błędów ludzkich oraz usprawniając procesy logistyczne. Jak wygląda to w praktyce? Jeśli klient z jakiegoś powodu, np. błędu przy produkcji, zgłosi potrzebę zablokowania konkretnej partii towaru, zrobimy to bez najmniejszego problemu. Kompatybilność systemów WMS i TMS umożliwi nam szybkie prześledzenie aktualnej lokalizacji danej partii towaru i szybkie wycofanie jej z rynku.

- Posiadanie nowoczesnych systemów wydaje się nieodzowne nie tylko przy zarządzaniu finalnymi produktami, ale również komponentami do produkcji produktów spożywczych...

- W jednej z naszych lokalizacji zajmujemy się zarzadzaniem towarem-komponentem, tj. cukrem do produkcji gumy do żucia. W tym przypadku mechanizmy opisane powyżej, czyli np. zarządzanie w oparciu o numer towaru i partii czy datę przydatności, wykorzystujemy, by terminowo i bezbłędnie dostarczać komponent na linie produkcyjne. 

- Gdzie w tym kontekście producenci i sprzedawcy towarów FMCG mogą szukać oszczędności?

- W przypadku branż sezonowych największy wzrost kosztów transportowych przypada na czas tzw. pików sprzedażowych. Dotyczy to również segmentu FMCG. Aby jak najbardziej zniwelować ryzyko wyższych kosztów, producenci powinni szukać operatora logistycznego, który obsługuje piki sprzedażowe innych klientów, przypadające w odmiennych miesiącach niż ich.

W takiej sytuacji operator może te same zasoby wykorzystać w różnych terminach, dzięki czemu klienci nie ponoszą ekstra kosztów za ponadstandardową ilość towarów. Np. wśród naszych klientów nawet w przypadku branży FMCG mamy klientów o zróżnicowanych potrzebach. Są wśród nich tacy, których piki sprzedażowe przypadają w standardowych okresach, ale współpracujemy też np. z producentem wody, który największą sprzedaż notuje w miesiącach letnich. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Galas RSS ALERT    /    Rohlig Suus Logistics RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    systemy wspomagające zarządzanie RSS ALERT    /    WMS RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!