• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kierownik SUUS Fresh: Rośnie popyt na logistykę produktów świeżych

Branża logistyczna z pewną dozą nadziei i zaciekawienia oczekiwała na tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. - Po raz pierwszy mieliśmy okazję obsługiwać tak ważną imprezę i nikt do końca nie wiedział jakiego natężenia pracy powinniśmy się spodziewać. Zapowiadano miliony kibiców. Oczekiwaliśmy zatem wzrostu zapotrzebowania na produkty spożywcze, więc i ich transport - mówi Bogumił Baron, kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh z ROHLIG SUUS Logistics.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2012, 13:19
Kierownik SUUS Fresh: Rośnie popyt na logistykę produktów świeżych
Bogumił Baron, kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh z ROHLIG SUUS Logistics

- Średnio w miesiącach poprzedzających Euro 2012 wzrost obrotów w branży wyniósł ok. 10 proc. Zdecydowanie więcej transportowało się wszelkiego rodzaju napojów, piwa, przekąsek, półproduktów do przygotowania dań gotowych i fast foodów (produkty mięsne, garmażeryjne), lodów czy wybranych produktów nabiałowych - zwraca uwagę Baron.

Czy Euro 2012 wpłynęło więc na ogólny rozwój i nowe inwestycje w branży? - Zasadniczo liczba poważnych i dynamicznych inwestycji na rynku nie jest duża. Wynika to z wielu czynników. Inwestycje w obszarze logistyki produktów świeżych wymagają zdecydowanie wyższych nakładów finansowych niż logistyki innego typu towarów. Liczba klientów, dla których podejmowanie takich inwestycji przez operatora ma racjonalne podstawy finansowe, jest dość ograniczona - ocenia kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh.

- Trzeba również pamiętać, że zazwyczaj negocjacje dotyczące wykonywania dużych projektów trwają wiele miesięcy, co w połączeniu z czasem przeznaczonym na realizację inwestycji powoduje, że zmiany nie są spektakularne, a raczej mocno rozłożone w czasie - dodaje.

Czy wobec tych czynników sezonowy wzrost obrotów o ok. 10 proc. mógł coś zmienić? - W przypadku transportu produktów świeżych chwilowe wzrosty obrotów nie mają aż tak dużego znaczenia i nie przekładają się bezpośrednio na większą skłonność do inwestycji - przyznaje Bogumił Baron. - Organizacja Euro przez Polskę i Ukrainę była więc raczej szansą dla firm i przewoźników realizujących długoterminowe inwestycje infrastrukturalne. W przypadku naszej działalności mogła być jedynie dodatkowym zastrzykiem finansowym, który jednak nie będzie miał dużego znaczenia w bilansie rocznym - zaznacza.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!