• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Klienci oczekują zrównoważonej logistyki

Pandemia przyczyniła się do rozwoju rynku e-commerce, jednak zwiększona liczba zamówień ma niestety negatywne konsekwencje dla środowiska. Ten fakt nie umknął uwadze samych konsumentów. Według wyników analizy DPDgroup Barometr E-shopper z 2019 roku, aż 70% Europejczyków regularnie kupujących online uważa, że marki i firmy powinny brać na siebie odpowiedzialność za środowisko1. – Pandemia dodatkowo pogłębiła to przekonanie – analizuje Katarzyna Syta, Prezes Zarządu KAES Logistics.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 23-09-2021, 15:02
Klienci oczekują zrównoważonej logistyki
Klienci oczekują zrównoważonej logistyki

Pandemia skłoniła wielu konsumentów do refleksji nad takimi aspektami jak zdrowie, bezpieczeństwo i ekologia. Zwiększone zapotrzebowanie na zakupy online zwróciło również ich uwagę na wpływ e-commerce na środowisko naturalne. Dlatego część producentów zdecydowała się rozszerzyć ofertę produktów o opcje przyjazne dla naszej planety - to właśnie takie warianty cieszyły się większym zainteresowaniem wśród klientów.

Zwiększona świadomość konsumenta

Według analizy DPDgroup Barometr E-shopper rozwój światowego konsumpcjonizmu przełożył się na zwiększone zapotrzebowanie konsumentów na opcje dostawy, które są bezpieczniejsze dla środowiska, oraz dbałość o możliwość recyklingu opakowań. Taki trend jest widoczny w wielu krajach Europy. Analiza DPDgroup wykazała, że aż 43% kupujących online w Wielkiej Brytanii jest skłonnych zmienić sklep na taki, który oferuje więcej zrównoważonych opcji doręczeń. Również 40% respondentów z tego kraju deklaruje, że zdecyduje się odebrać paczkę poza domem, jeśli będzie się to wiązało ze zmniejszeniem emisji CO2.

Oczekiwania w kwestii opakowań

Rozwój rynku e-commerce przyczynia się do zwiększenia liczby odpadów powstających przy pakowaniu zamówień. Badania zrealizowane przez Ipsos MORI (we współpracy z DS Smith) w 2020 roku wskazują, że aż 85% badanych chce otrzymywać swoje produkty kupione online, zapakowane w jak najmniejszą ilość materiałów2. Co więcej, według wyników tego samego badania, 60% respondentów jest gotowa zmienić sprzedawcę na takiego, który będzie pakował zamówienia w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Zatem działania proekologiczne w kwestii pakowania przesyłek to zdecydowanie trend wysoko ceniony przez konsumentów.

Trendy ukształtują odbiorców

Zmiany klimatyczne postępują coraz szybciej i przestają być niewidoczne dla ludzi – przeciwnie, ich skutki są dostrzegane coraz wyraźniej. Tegoroczne badania DPDgroup Barometr E-shopper wykazały, że ponad 70% konsumentów planuje pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych również po pandemii. Wśród nich jest także zwracanie uwagi na kwestie ekologiczne. Zatem klienci sklepów online będą nadal poszukiwać produktów i usług przyjaznych dla środowiska. Pokolenia przyszłych konsumentów najprawdopodobniej również będą zainteresowane tą kwestią. Według badań zrealizowanych na zlecenie Cartoon Network w 13 krajach rejonu EMEA, wśród dzieci w wieku 6-12 lat, aż 91% z nich jest zaniepokojonych zmianami klimatycznymi, a 83% chce zrobić więcej, aby zadbać o środowisko naturalne3. Ta wysoka świadomość sytuacji na świecie zaobserwowana wśród dzieci pozwala wnioskować, że proekologiczny trend w branży e-commerce może w przyszłości rozwinąć się jeszcze bardziej niż dotychczas.

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!