Konsumenci coraz częściej płacą smartwatchami (badanie)
- Autor: dlahandlu.pl
- Data: 21-12-2020, 09:51
Rok 2020 jest zdecydowanie rokiem płatności elektronicznych. Niewątpliwy wpływ na tendencję do ograniczania transakcji gotówkowych miała i ma pandemia COVID-19. Drugim czynnikiem jest zainteresowanie zakupami online. Coraz śmielej wkraczają już jednak i zastępują polskie portfele - zupełnie nowe i coraz to ciekawsze metody płatności, jak np. urządzenia tzw. ubieralne - wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2020”, opracowanego przez serwis GoMobi.pl, na podstawie wyników badania zrealizowanego przez Mobile Institute.
Konsumenci coraz częściej płacą smartwatchami (badanie) / fot. shutterstock
O kolejne 2 p.p. – tj. z 12% w 2019 roku do 14% w roku 2020 – wzrósł odsetek internautów dokonujących transakcji za pomocą smart zegarków, np. Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay czy Fitbit Pay. W przypadku młodych osób, w wieku 25-34 lat ten odsetek wynosi już 24%.
- Wearables to coraz częściej nie tylko modny gadżet, ale solidna alternatywa dla portfela, zwłaszcza w segmencie młodszych konsumentów. Ewolucja preferencji w obrębie płatności, to nie tylko chwilowa zmiana, związana z ograniczeniami wynikającymi z pandemii, ale zapowiedź trendu, który na stałe wpisze się w zakupową codzienność – mówi Jacek Kinecki CCO serwisu Przelewy24.
Czytaj więcej: dlahandlu.pl
komentarze (0)