Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Konsumenci mają duże wymagania wobec opakowań do żywności

Lista oczekiwań konsumentów względem opakowań do żywności jest imponująca. Jakie powinno być opakowanie przyszłości? Ekologiczne, inteligentne, atrakcyjne wizualnie, bezpieczne, wygodne a do tego innowacyjne, przemawiające do wszystkich zmysłów i po prostu funkcjonalne, nowoczesne i oryginalne. Przed producentami żywności i opakowań więc duuużo pracy.

Konsumenci mają duże wymagania wobec opakowań do żywności
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-09-2015, 12:03

Trendy dominujące na rynku produktów spożywczych nadają kierunek rozwoju sektora opakowań. Natomiast tendencje w zakresie produktów są echem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów, na które wpływ mają m.in. zmiany demograficzne zachodzące na całym świecie. Stawiają one nowe wyzwania przed przemysłem spożywczym, który musi im sprostać, dostarczając produkty dostosowane do współczesnego stylu życia. W wielu krajach mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa. W obecnych czasach ludzie żyją dłużej niż kiedyś – oczekuje się, że do 2050 roku liczba osób w wieku powyżej 60 lat przekroczy 2 miliardy. W związku z niższym przyrostem naturalnym oraz dłuższym życiem, osoby w wieku powyżej 60 lat są najszybciej rosnącą grupą konsumentów na całym świecie.

- Tetra Pak skupia się na pomaganiu producentom w dopasowywaniu ich produktów i opakowań do wymagań tej rosnącej i coraz bardziej znaczącej grupy konsumentów poprzez oferowanie ergonomicznych opakowań, które można pewnie trzymać w rękach i łatwo otworzyć – mówi Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

I dodaje: - Obserwujemy również trend rosnącej konsumpcji produktów „w drodze”. Oprócz tradycyjnych soków i napojów czy jogurtów pitnych, widzimy wzrost zainteresowania „płynnymi posiłkami”. Wzrost zapotrzebowania na wymienione produkty wynika z faktu, że coraz więcej osób prowadzi aktywny tryb życia. Odpowiedzią Tetra Pak na potrzeby konsumentów w tym zakresie jest wprowadzenie małych, jednoporcjowych opakowań z możliwością ich wielokrotnego otwierania i zamykania – zapewnia ekspertka Tetra Pak.

Kolejnym rozwijającym się trendem jest dbanie o zdrowy styl życia. - „Produkowane lokalnie” to ważny komunikat w tym obszarze, który dla konsumentów okazuje się być coraz bardziej atrakcyjny i jest utożsamiany z produktami godnymi zaufania. W rezultacie widzimy, że marketing produktów spożywczych coraz bardziej koncentruje się na wskazywaniu miejsca, z którego produkt pochodzi lub został wyprodukowany. Innym trendem jest coraz częstsze wykorzystanie czcionek przypominających pismo odręczne na opakowaniach oraz rysunków zamiast zdjęcia produktu, w celu podkreślenia jego naturalności – dodaje ekspertka Tetra Pak.

więcej informacji:

rynek opakowań 2015 RSS ALERT    /    opakowania dla żywności RSS ALERT    /    Tetra Pak RSS ALERT    /    Aleksandra Jędrzejewska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!