• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Konsumentom brak wiedzy o dodatkach do żywności

- Obawy konsumentów wynikają w znacznej mierze z niedostatecznej wiedzy o dodatkach do żywności i ich roli w przemysłowej produkcji żywności - mówi Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus.
  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2014, 15:22
Konsumentom brak wiedzy o dodatkach do żywności
Obawy konsumentów wynikają w znacznej mierze z niedostatecznej wiedzy o dodatkach do żywności

- Strach potęgowany jest przez popularne media, które poszukując sensacji, chwytają się spektakularnych wątków z różnych dziedzin życia. Jako że to, co spożywamy ma istotny wpływ na nasze zdrowie, wszelkie tematy wskazujące na zagrożenia w tej dziedzinie mogą liczyć na zainteresowanie i dlatego są intensywnie eksploatowane, często niestety bez jakiejkolwiek weryfikacji źródeł. Dodatkowo tę dezinformację potęgują różnego rodzaju portale czy aplikacje, często tworzone przez osoby nie mające dogłębnej wiedzy, które próbują dzielić surowce na "szkodliwe" bądź nie, "sztuczne" bądź nie, itp. - komentuje prezes Hortimex-Plus, która jest przedstawicielem światowych producentów dodatków i składników żywności.

Zdaniem Piotra Czarniaka, PR Managera Hoop Polska, należy przede wszystkim położyć duży nacisk na rzetelne edukowanie konsumentów, o tym w jakim celu dodatki są używane oraz jakie korzyści przynoszą produktowi, jak i kupującemu go konsumentowi. - Konsument przy sklepowej półce powinien posiadać komplet informacji, opartych na fachowych opiniach i rzetelnych przykładach na podstawie których, będzie podejmował ostateczną decyzję zakupową. Mity na temat dodatków są od wielu lat „solą w oku" producentów. Problem jest na tyle złożony i poważny, że organizacje branżowe np.: PFPŻ stworzyła stronę internetową dedykowana kwestii rzetelnego informowania konsumentów o tym co jest prawda, a co nie w tym szerokim dyskursie - dodaje Piotr Czarniak. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!