• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę (pełna relacja)

Sztuczna inteligencja będzie stopniowo wypierać siłę ludzką, a w łańcuchu dostaw ludzie nie będą już realizatorem procesu, ale jego inicjatorem. Bezpieczeństwo oraz odporność na zawirowania to dwie główne cechy, którym poddana zostanie nowa architektura logistyczna. Firmy cyfrowe będą tymi, które wygrają w (post)pandemicznej rzeczywistości - to wnioski płynące z debaty „Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu
  • Data: 09-11-2020, 15:53
Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę (pełna relacja)
Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę (pełna relacja)

Skrócenie łańcucha dostaw jest jednym z pożądanych trendów w logistyce, szczególnie w dobie pandemii.  Są firmy, które już podjęły decyzje o przeniesieniu części zespołów projektowych z Dalekiego Wschodu do Europy. Czy to początek większych zmian w ich strategiach? 

- Tego typu decyzje nie są podejmowane w krótkim czasie. Relokowanie produkcji to pokłosie kryzysu importu z Chin. Trzeba dobrze zidentyfikować, które branże mogłyby być zainteresowane taką opcją. W przypadku Polski więcej jest zapytań o magazyny pod zapasy niż o ich dostępność pod produkcję. Ogólnie pozycja Europy w świecie produkcji nie jest dzisiaj wysoka. Fundusze, które są dedykowane dla rozwoju start-up’ów i innowacji, nie przynoszą póki co spodziewanych efektów. Tymczasem 10 największych firm na świecie to firmy związane z cyfryzacją, Europa ich nie ma i nie będzie miała  - diagnozuje Halina Brdulak, profesor  Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedra Zarządzania Międzynarodowego, Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu.

Jakie nowe tendencje w zarządzaniu łańcuchem dostaw pojawiły się w trakcie obecnego kryzysu?
- Z całą pewnością jest to większe wykorzystanie multikanałowości lub omnichannel, który od multikanałowości różni się tym, że klient może przeskakiwać pomiędzy różnymi kanałami, a jakość obsługi powinna być w każdym z nich taka sama. Tu oczywiście potrzebne są zaawansowane procesy cyfryzacji. Kolejna kwestia to skracanie łańcucha dostaw, tworzenie bardziej lokalnych rozwiązań, czyli stawianie na nearshoring bardziej niż offshoring, ale przy pozostawieniu części globalnej - mamy więc hybrydę składającą się z obu tych rozwiązań. Kwestie bezpieczeństwa są najważniejsze, podobnie jak odporność na zawirowania. Każdemu łańcuchowi przyglądamy się pod tym kątem.  Mamy czas, w którym trudno o prognozy dotyczące popytu, w związku z tym konieczne jest tworzenie buforów zapasów. Bezpieczeństwo oraz odporność na zawirowania, to dwie główne cechy, którym poddana jest nowa architektura łańcucha dostaw - uważa ekspertka.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!