Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Krwiobieg gospodarki musi działać

Transport i logistyka to krwiobieg całej gospodarki. W czasie epidemii koronawirusa nabiera specjalnego znaczenia – jeśli zawiedzie i produkty nie dotrą na czas, zakłady przetwórcze nie będą mogły produkować, a brak żywności na sklepowych półkach może wywołać jeszcze większy społeczny niepokój.

Krwiobieg gospodarki musi działać
ekonomiczny poniedziałek
Logistyka to krwioobieg gospodarki /fot. Unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 20-03-2020, 16:41

Polski rząd zamknął granice państwa, co więcej Komisja Europejska zamknęła również granice zewnętrzne Unii Europejskiej. Wyjątkami są między innymi kierowcy zawodowi w międzynarodowym transporcie drogowym, którzy nadal mogą wyjeżdżać na zewnątrz – poza Polskę, UE oraz strefę Schengen. Kierujących ciężarówkami stawia się w jednym szeregu z lekarzami czy naukowcami, którzy również mogą przemieszczać się swobodnie. Kierowcy zawodowi są zwolnieni z odbywania 14-dniowej kwarantanny po przekroczeniu granicy Polski. Ponadto Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) nie wskazuje na konieczność stosowania dodatkowych ograniczeń wobec przewozu towarów z rejonów objętych szczególnymi zaleceniami epidemiologicznymi. Co do zasady transport drogowy rzeczy nie jest zatem objęty zakazem przekraczania granic. Kierowcy, świadomi zagrożenia, podróżują po całej Europie. – Pracodawcy, oceniając ryzyko delegacji, mogą zapewnić pracownikowi przebywającemu w trasie środki ochronne takie jak maseczki czy rękawice oraz preparaty dezynfekujące - czyli wszystko to, co ma za zadanie ograniczyć możliwość zarażenia patogenem – mówi Mirosław Tirak, ekspert Gbox.

Jak mówi Agnieszka Joniec, HR & Marketing Manager, Hillebrand Poland, ograniczenia w transporcie wiążą się z zamknięciem granic i naturalną obawą przed podróżowaniem oraz niedoborami pracowników np. z powodu kwarantanny. - Jeśli chodzi o typowo winiarskie kraje, skąd zazwyczaj przywozimy ładunki transportem drogowym, tu, niestety, sytuacja zrobiła się bardzo trudna. Zamknięta jest większość winiarni i miejsc załadunku, kierowcy odmawiają wyjazdów w obawie o zdrowie. Kiedy sytuacja wróci do normy, możemy więc spodziewać się znacznego wzrostu stawek na transport ze względu na wzrost zapotrzebowania na auta i dostawy. W transporcie morskim, z powodu kwarantanny w Chinach, utknęło sporo kontenerów, co przyczyniło się do ich deficytu w Europie. „Chińskie” czyli eksportowe kontenery albo nie powróciły do Europy, albo wracają bardzo powoli ze względu na kongestię w chińskich portach. Ogólny deficyt kontenerów i kongestie w portach oznaczają podwyżkę cen dostawy, co może wpłynąć na ceny różnych towarów, w tym również alkoholi. Obecnie negocjujemy z armatorami i przewoźnikami w sprawie podwyżek cen i dostępności kontenerów i aut, tak aby zachować ciągłość i jakość operacji logistyczno-transportowych. Jak pokazuje nasze doświadczenie, nawet w tak trudnej sytuacji, dzięki zaplanowaniu i elastyczności można znacznie zminimalizować ryzyko dużych strat – wyjaśnia Agnieszka Joniec.

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    transport RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Inelo RSS ALERT    /    Hillebrand RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!