Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Kurier nie dowiezie warzyw czy nabiału

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-02-2019, 13:05
Branża e-commerce jest branżą rozwijającą się bardzo dynamicznie, co możemy zauważyć pośród tradycyjnych sieci handlowych, które coraz chętniej poszerzają swoje portfolio właśnie o sprzedaż przez Internet. Rośnie także sprzedaż żywności on-line, jednak firmy kurierskie nie chcą inwestować w samochody z chłodniami.
Kurier nie dowiezie warzyw czy nabiału
Fot. Shutterstock

Badanie „E-commerce w Polsce 2017/2018” przeprowadzone przez firmę Gemius potwierdza, że coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy w internecie. Szacuje się, że ta forma zakupów może wkrótce stanowić 10 proc. całego handlu detalicznego. Rynek e-commerce rośnie w siłę i przyciąga coraz większą liczbę zwolenników. Operatorzy logistyczni muszą sprostać temu wymaganiu i coraz chętniej wprowadzają usługę e-commerce, które polega nie tylko na przygotowaniu przesyłki, ale również np. na wprowadzeniu danych do systemu, dostarczeniu przesyłki do miejsca składowania, obsłudze zwrotów, reklamacji etc., Operatorzy logistyczni, chcąc sprostać coraz to bardziej wymagającym oczekiwaniom rynku zmuszeni są do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań informatycznych np. aplikacji mobilnych, tak aby zadowolić nawet najbardziej wymagającego konsumenta.

Jak mówi Marek Kwiatkowski, menedżer operacyjny Fresh Logistics Polska sp. z o.o., dostawy artykułów świeżych chłodzonych do odbiorców indywidualnych w ramach e-commerce obecnie realizowane są w większości bezpośrednio przez hurtowników lub wybrane sieci handlowe, przede wszystkim w dużych miastach. Dostawy takie odbywają się samochodami typu bus, o ładowności od 6 do 8 palet, ze specjalnie przystosowaną komorą ładunkową rozdzielającą towar na artykuły suche i świeże (cześć chłodzona). - Z kolei firmy kurierskie realizują dostawy art. spożywczych nie wymagających kontrolowanej temperatury, z długim terminem przydatności do spożycia, do klientów indywidualnych. Są to przeważnie artykuły niszowe np. typu zdrowa żywność czy artykuły tzw. bio – mówi Marek Kwiatkowski. Również zdaniem Tomasza Krolla, dyrektora zarządzającego GLS Poland, e-commerce to dziś potężny motor rozwoju branży. - Handel online z roku na rok rośnie i wiele wskazuje na to, że w przyszłości będzie odgrywał rolę pierwszoplanową w handlu w ogóle. Z tego wynika bezpośrednio, że zapotrzebowanie na usługi kurierskie będzie nieporównywalnie większe niż kiedykolwiek dotąd. Jednak dla firm kurierskich pojawiają się przy tym nowe wyzwania – uważa dyrektor GLS Poland.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!