Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Labocanna chce kupić producenta suszu konopnego

Labocanna, notowana na NewConnect spółka z branży konopnej, złożyła ofertę nabycia 100 proc. udziałów za 3,5 mln zł firmy zajmującej się produkcją i ekstrakcją suszu konopnego oraz innych wyrobów z konopi. Oferta jest wiążąca do 10 dni, spółka jest gotowa na rozpoczęcie procesu due diligence.

Labocanna chce kupić producenta suszu konopnego
Labocanna złożyła ofertę nabycia 100 proc. udziałów za 3,5 mln zł firmy zajmującej się produkcją i ekstrakcją suszu konopnego oraz innych wyrobów z konopi fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 19-02-2021, 13:25

- Akwizycja producenta suszu konopnego jasno wpisuje się w realizacje obranej strategii Labocanna. Susz konopny jest najważniejszym surowcem pozyskiwanym z konopi w Polsce. Według wyliczeń z raportu „Polityka Insight” trzy czwarte konopi w naszym kraju jest uprawianych właśnie w celu zebrania wiech i przetworzenia na susz kwiatowy – mówi Michał Jura, prezes Labocanna SA.

 Przypomina również, że spółka zadbała o odpowiednie zabezpieczenie finansowania transakcji. Labocanna niedawno poinformowała o zawarciu umowy z dwoma domami maklerskimi na pozyskanie 18 mln zł finansowania na przyszłe akwizycje spółki, których według strategii do 2026 r. ma być łącznie pięć.

Susz konopny jest wytwarzany z kwiatów konopi siewnych (Cannabis sativa), ta odmiana konopi zawiera jedynie śladowe ilości THC, który uznawany jest za związek psychoaktywny. Jest ona natomiast bogata w CBD. W Polsce możliwe jest jedynie posiadanie, używanie i handel produktami, które zawierają mniej niż 0,2% THC. Susz CBD zawiera więc jedynie śladowe ilości THC oraz duże, nawet kilku - kilkunastoprocentowe stężenie CBD.

- Rynkowe badania mówią, że w sumie pod produkcję suszu 2019 r. na krajowych polach obsianych było 2,3 tys. ha, z których zebrano około 12 tys. decyton suszu. Przy średniej zawartości CBD w suszu na poziomie 2,5 proc., dało to rolnikom przychody w wysokości 30 mln zł, co odpowiada za 82 proc. wszystkich pieniędzy otrzymywanych przez rolników ze sprzedaży produktów konopnych. Te wartości mogą być jeszcze większe w kolejnych latach zakładając potencjalne złagodzenia regulacji np. w obszarze limitu zawartości THC w suszu – podsumowuje Michał Jura.

Labocanna jest także w trakcie procesu przejęcia HemPoland. Spółka niedawno zakomunikowała o złożonej ofercie nabycia za 16 mln zł, jednego z największych podmiotów w sektorze cannabis w Polsce oraz właściciela znanej marki produktów konopno-pochodnych CannabiGold. Spółka czeka na oficjalną odpowiedź The Green Organic Dutchman Holdings Ltd., kanadyjskiego właściciela spółki, będąc otwartym na negocjacje cenowe.

Labocanna prowadzi działalność, która skupiona jest na trzech głównych obszarach: dystrybucja spożywczych oraz medycznych konopno-pochodnych produktów; prace produktowe nt. zastosowania konopi w kosmetykach, tworzywach oraz włókiennictwie; uprawy oraz produkcja konopi. Celem spółki jest zbudowanie ekologicznego hubu, który będzie składał się z firm koncentrujących swoją działalność w wielu segmentach rynku konopnego, a tym samym osiągnięcie pozycji lidera rynku konopnego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej do końca 2026 roku.

Szeroką ofertę sprzedaży produktów rolno-spożywczych znajdziesz w serwisie Giełda Rolna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

konopie RSS ALERT    /    rynek konopi RSS ALERT    /    branża konopna RSS ALERT    /    szusz konopny RSS ALERT    /    CBD RSS ALERT    /    Labocanna RSS ALERT    /    Michał Jura RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!