Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Łańcuch dostaw w branży spożywczej jest specyficzny

Rynek spożywczy jest szczególnie podatny na wahania sezonowe, dlatego bardzo ważne jest doświadczenie operatora w planowaniu i konstruowaniu całego procesu łańcucha ostaw. Bardzo duże znaczenie ma dostosowanie się nie tylko do specyficznych oczekiwań klienta, ale także dopasowanie do wymagań odbiorców i umiejętność szybkiego reagowania na nieoczekiwane zdarzenie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Aleksander Król, menedżer ds. kluczowych klientów w DB Schenker Logistics.

Łańcuch dostaw w branży spożywczej jest specyficzny
Aleksander Król /fot. DB Schenker Logistics.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 08-02-2016, 12:38

Aby uniknąć niepotrzebnych strat, nie można zbagatelizować zmieniającego się zapotrzebowania na dany produkt w skali roku. Warto przewidzieć takie ryzyko już na etapie negocjowania umów z podwykonawcami – np. z deweloperami powierzchni magazynowych czy z przewoźnikami lub dostawcami sprzętu (np. wózków widłowych). Istotna jest także umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi i równoległymi projektami, co ma szczególne znaczenia w logistyce kontraktowej. Często na jednej powierzchni magazynowej obsługiwani są bowiem klienci o diametralnie różnych wymaganiach.

- Personel odpowiedzialny za towary na różnych etapach (magazynowanie, usługi VAS, załadunek czy dostawy) musi zostać odpowiednio przeszkolony, znać proces i specyfikę samego produktu. Precyzyjne instrukcje dotyczące najbardziej newralgicznych etapów procesu, takich jak przeładunek, postępowanie z dostawą do finalnego odbiorcy, pozwalają zminimalizować ryzyko wystąpienia uszkodzeń czy opóźnień – mówi Aleksander Król.

Zwraca także uwagę na inny ważny element - jest to ścisła współpraca pomiędzy działami obsługi po stronie klienta i operatora. Bardzo często to operator przejmuje odpowiedzialność za kontakt z finalnym odbiorcą, informując go o ewentualnych odchyleniach, czy też ustalając inny tryb dostawy. - Dlatego też tak istotne jest przekazywanie rzetelnych danych i informowanie o wszystkim zarówno klienta jak i odbiorców odpowiednio wcześnie, bez zbędnej zwłoki. Takie działanie pozwala często uniknąć dodatkowych kosztów związanych chociażby ze zwrotami towaru. Jeżeli nie uda się zapobiec stracie lub uszkodzeniu, to sprawne i odpowiedzialne przeprowadzenie postępowania procesu reklamacyjnego jest tym, co świadczy o odpowiedzialnym i partnerskim podejściu operatora logistycznego do biznesu – mówi menedżer ds. kluczowych klientów w DB Schenker Logistics.

Nie można też zapominać o potrzebie regularnej wymiany spostrzeżeń i doświadczeń między klientem i operatorem. - Jedna ze stron jest specjalistą w zakresie swoich produktów, druga strona zna możliwości i wyzwania związane z logistyką. Taka współpraca pozwala wypracować najlepsze rozwiązania, choćby najbardziej optymalny sposób pakowania towaru – mówi Aleksander Król.


Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aleksander Król RSS ALERT    /    DB Schenker Logistics RSS ALERT    /    łańcuch dostaw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!