Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Logistyka potrzebuje standardów

Potrzeba standaryzacji oraz ciągłego usprawniania procesów to jedne z kluczowych elementów rozwoju współczesnej logistyki kontraktowej. Jak pokazują dane GS1, w krajach skandynawskich blisko 90 proc. wszystkich etykiet na paletach w magazynowaniu i dystrybucji jest zgodnych z systemem GS1.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2015, 16:31
Logistyka potrzebuje standardów
Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions

Wybór etykiety logistycznej GS1 jest naturalną konsekwencją standaryzacji oraz usprawniania procesów zachodzących we wszystkich ogniwach łańcucha logistycznego. Przy ciągłym oczekiwaniu optymalizacji trudno wyobrazić sobie dzisiaj sytuację, w której ograniczeniem staje się rozbieżność standardów. Mimo to, zgodnie z danymi GS1 zaledwie kilka procent uczestników systemu w Polsce stosuje standardową etykietę logistyczną.

- Stosowanie etykiety w standardzie GS1 pozwala dostarczać dane w sposób pozwalający na ich automatyczne odczytanie przez odbiorcę. Jest to także niezwykle istotne na dowolnym etapie dostawy, ponieważ pozwala skrócić czas obsługi oraz wyeliminować ryzyko błędów – mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Dla zapewnienia pełnej zgodności z globalnym standardem ściśle współpracujemy z Instytutem Logistyki i Magazynowania oraz GS1 Polska. Dzięki temu przy dowolnej modyfikacji, poprzez wykorzystanie raportów oceniających, jesteśmy w stanie zapewnić pełną zgodność naszych procesów ze standardem. Potwierdzenie takie, wykorzystujemy również w sytuacji, w której nasi klienci otrzymują wymagania dotyczące sposobu realizacji dostaw, które bardzo często, poza specyfikacją czysto logistyczną, zawierają konkretne wytyczne dotyczące formatu etykiet.

Z badań Instytutu logistyki i Magazynowania wynika, że czas przyjęcia dostawy z zewnątrz poprzez zastosowanie etykiety wraz z elektroniczną awizacją skraca się nawet o połowę w porównaniu do przyjęcia realizowanego tradycyjnie.

- Z punktu widzenia operatora logistycznego przyjęcia dostaw są równie istotne, jak sprawny proces wysyłki towarów. Towary dostarczane do magazynu, zawierające kody SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej), czyli globalny identyfikator GS1 używany do indywidualnej identyfikacji jednostek logistycznych, pozwalają na sprawną obsługę przyjęć. Numer SSCC pozwala na śledzenie danej jednostki, co wpływa korzystnie na monitorowanie zamówień i dostaw oraz automatyzację odbioru towarów. Jest ona zazwyczaj połączona z ASN, czyli automatyczną awizacją dostawy. Takie połączenie funkcjonalności pozwala na zdecydowane skrócenie czasu obsługi i optymalizację całego procesu łącznie z ograniczeniem ryzyka czynnika ludzkiego w procesie. Właśnie dlatego aktywnie promujemy rozwiązania tego typu wśród dostawców oraz producentów dostarczających towary do naszych magazynów. Warto również zauważyć, że standard GS1 to również inne narzędzia, takie jak rozbudowany EDI, czy wsparcie procesów globalnego śledzenia towarów, które jeszcze bardziej rozszerzają spójność i transparentność procesów logistycznych – tłumaczy Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!