Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

M.W. Logistics w Słubicach zwiększyło powierzchnię

Koronawirus i 13 miesięcy pandemii nie zatrzymały dynamicznego rozwoju rynku powierzchni przemysłowo-logistycznych. Jednym z efektów obostrzeń i kolejnych ograniczeń w handlu, ale także obaw przed zarażeniem w sklepach czy konieczności pozostania w domu na kwarantannie, jest to, że Polacy coraz chętniej kupują w Internecie.

M.W. Logistics w Słubicach zwiększyło powierzchnię
Firmy zwiekszają powierzchnie magazynowe /fot. Unsplash

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 29-03-2021, 10:45
  • Rozwój e-handlu pociąga za sobą większe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe
  • Na magazynowej mapie Polski zaczęły pojawiać się nowe, mniej oczywiste lokalizacje
  • Dynamika automatyzacji logistyki magazynowej na przestrzeni ostatniego roku przechodzi najśmielsze oczekiwania

Z kolei szybki rozwój e-handlu pociąga za sobą większe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe i centra dystrybucyjne. Szczególnie te, które są najbliżej końcowych odbiorców. Okazuje się, że centra nazywane popularniej obiektami ostatniej logistycznej mili, wyjątkowo dobry grunt do rozwoju znajdują wzdłuż zachodniej granicy. Jednym z takich miejsc są Słubice.

W pandemii Polacy zmienili swoje nawyki zakupowe. Od dużych sklepów wolą te mniejsze, bardziej lokalne. Prawdziwym wygranym są jednak zakupy przez Internet, do których przez ostatni rok w znacznym stopniu przekonali się nawet ci, którzy od lat przyzwyczajeni byli do tradycyjnego handlu. Obecnie, coraz więcej osób deklaruje, że zakupy w e-sklepach ceni nie tylko za bezpieczeństwo, ale przede wszystkim za komfort. W cieniu pandemii na e-handlu skorzystały nie tylko firmy, które miały już dobrze rozwinięty ten kanał. Spora część to nowe sklepy. Wszystko to sprawia, że najbliższe lata dla polskiego e-handlu zapowiadają się rekordowo, a dźwignią dla rozwoju zakupów internetowych będzie wszystko to, co związane jest ze sprawną obsługą procesów logistycznych. W tym nowoczesne powierzchnie magazynowe.

Rozwój dróg szybkiego ruchu połączył Polskę z korytarzami logistycznymi Europy Zachodniej. To bardzo podniosło atrakcyjność lokalizacji, szczególnie tych położonych wzdłuż zachodniej granicy. Ale to nie jedyny atut, którym konkurujemy dziś o inwestycje produkcyjne i dystrybucyjne, a także o cały sektor e-handlu. Mamy nowoczesne, wysokiej klasy powierzchnie magazynowe, część z nich o wysokim stopniu automatyzacji. Wiemy, jak dbać o wykwalifikowanych pracowników i jak zachęcać atrakcyjnymi kosztami. Nie bez znaczenia pozostają nadal warunki rozwojowe tworzone w strefa ekonomicznych. I nie zapominajmy, że Polska to także duży i stale bogacący się rynek zbytu. To solidne fundamenty, na których można budować, nawet mimo koronakryzysu - mówi Igor Roguski, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w BNP Paribas Real Estate Poland.

W ostatnich latach na magazynowej mapie Polski zaczęły pojawiać się nowe, mniej oczywiste lokalizacje. Część z nich wyrosła wzdłuż zachodniej granicy. I co się okazało, ma dziś ogromne znaczenie w kontekście realizacji przez polskich logistyków skutecznych operacji z zachodnim sąsiadem. Przykładem takiej lokalizacji są Słubice. Miejsce o strategicznym znaczeniu z punktu widzenia dystrybucji z i do Niemiec, odgrywając jednocześnie bardzo ważną rolę w rozwoju e-handlu zarówno w krajach Europy Środkowej, jak i Zachodniej.

Robert Pawłowski, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w BNP Paribas Real Estate Poland zwraca uwagę, że Słubice są dziś lokalizacją logistyczną o znaczeniu ponadregionalnym. Miasto skutecznie wykorzystuje atut w postaci lokalizacji, w której krzyżują się najważniejsze szlaki wykorzystywane przez każdy rodzaj transportu. Takie położenia daje bezcenny dostęp do rynków zbytu w Polsce, Europie i na Świecie.

- Jeśli zwrócimy uwagę na rosnącą dostępność powierzchni magazynowych oraz jakościowych pracowników, Słubice stają się niezwykle atrakcyjnym miejscem do lokowania i rozwoju firm z branży logistycznej. Niedawno mieliśmy przyjemność doradzać firmie M.W. Logistics, która wynajęła dodatkowo 6500 mkw. powierzchni, na których urządziła supernowoczesny magazyn pod swoje operacje logistyczne - dodaje Rober Pawłowski.

Dzisiejsze realia rynkowe pokazują, że dynamiczny rozwój rynku e-commerce, jak również ciągła praca nad usprawnieniem łańcucha dostaw, stawia przed firmami logistycznymi coraz to nowe wyzwania technologiczne. Automatyzacja; słowo klucz, które przy szybko zmieniających się uwarunkowaniach jest jedynym sposobem na zdobycie przewagi nad konkurencją. To kierunek, w którym idzie firma M.W. Logistics, chcąc sprostać preferencjom dzisiejszych konsumentów i zapewnić wysoką efektywność dostaw. Wiedza, doświadczenie i inwestycje w nowoczesną infrastrukturę magazynową w Słubicach pozwala firmie rozwijać się w sektorze handlu adresowanym do B2C, B2B i FBA (model sprzedaży, w którym firmy e-commerce sprzedają, a operator zajmuje się całą logistyką, to jest składowaniem, pakowaniem, wysyłką, a także całą obsługą klienta i obsługą zwrotów).

- Podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w innowacyjny system robotów, zaangażowanych w obsługę 75% dóbr składowanych, została podjęta również ze względu na współczesny wymóg elastyczności w środowisku operatorów logistycznych, konieczność minimalizacji kosztów i skracania czasu dostaw, a także ze względu na zmiany dotyczące czynnika ludzkiego, czyli zaobserwowanym obecnie spadku wydajności pracy oraz starzenia się populacji - mówi Krzysztof Roszyk, Dyrektor Operacyjny M.W. Logistics.

Zarządzający logistyką w słubickim magazynie Paweł Pawlaczyk podkreśla, że 57 autonomicznych robotów pracuje na hali o powierzchni 12 500 mkw., a cały zautomatyzowany system odpowiada za operacje aż na 8 000 mkw. System zarządza ponad pół milionem produktów i 10 000 SKU. Żeby wszystko odbywało się w jak najlepszym porządku, system inteligentnie kieruje ruchem wszystkich robotów. Co więcej, cała przestrzeń, na której ludzie i roboty razem pracują została zaprojektowana w taki sposób, żeby wszystkie operacje odbywały się płynnie, w jednym miejscu i w tym samym czasie.

Zaawansowanie technologiczne pozwala słubickim robotom na nieprzerwaną pracę do 9 godzin. Gdy poziom naładowania baterii spada do 5%, roboty automatycznie przemieszczają się do stacji ładowania. Średnio, już 10 minut ładowania pozwala na 2 godziny ciągłej pracy. Co ciekawe, gdy robot jest wolny i nie ma zaplanowanej pracy, system przełącza go w tryb czuwania i oszczędzania energii. Roboty w magazynie M.W. Logistics wspiera sztuczna inteligencja. Dzięki niej mogą się one nieustannie uczyć poprzez zbieranie i analizę danych. To pozwala na usprawnianie wydajności na przykład poprzez ustawienie regałów z produktami w takim miejscu, które maksymalnie skróci czas, w którym produkt dostarczany jest do pracownika.

- Od lat obserwowaliśmy proces wprowadzania zmian i automatyzacji procesów logistycznych, jednak dynamika z jaką zmiany te zostały wprowadzone na przestrzeni ostatniego roku przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki dużemu zaawansowaniu technologicznemu polskich obiektów, coraz więcej inwestorów decyduje się na ulokowanie swoich operacji w naszym kraju. Jak już wspomnieliśmy, na znaczeniu zyskują te mniej oczywiste lokalizacje, a dzięki centralnemu położeniu Polski na mapie Europy, nowe powierzchnie magazynowe powstają wzdłuż wszystkich naszych granic - mówi Igor Roguski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BNP Paribas Real Estate Poland RSS ALERT    /    Igor Roguski RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    M.W. Logistics RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.179.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!