Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mainfreight Poland rozwija bezpośrednie linie drobnicowe na Południe Europy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-04-2017, 11:42

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, jednej z największych na świecie, dynamicznie rozwija sieć linii drobnicowych na Południe Europy. W marcu operator zwiększył częstotliwość bezpośrednich połączeń na Półwysep Iberyjski i skrócił czas dostawy do minimum. Firma zapowiada także rozwój regularnych transportów z Polski do Rumunii.
Mainfreight Poland rozwija bezpośrednie linie drobnicowe na Południe Europy
fot. Mainfreight Poland

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje indywidualne rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizuje się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej, lotniczej oraz logistyce kontraktowej. Polska część Grupy – Mainfreight Poland, działająca w Polsce od 2012 roku, oferuje głównie usługi w zakresie spedycji i transportu drogowego, spedycji morskiej i obsługi łańcuchów dostaw. Ponad 3 lata temu firma uruchomiła bezpośrednie linie drobnicowe do Porto w Portugalii, a w maju ubiegłego roku do Hiszpanii. Do Portugalii wyjazdy z Polski odbywają się dwa razy w tygodniu (we wtorki i piątki) zarówno w imporcie jak i eksporcie. Podobnie wygląda obsługa linii drobnicowych do Hiszpanii.

W marcu tego roku, Mainfreight Poland rozwinął połączenie drobnicowe z Hiszpanią i zwiększył częstotliwość bezpośrednich transportów do dwóch w tygodniu. Wyjazdy do Barcelony odbywają się w każdy wtorek i piątek. Warto dodać, że niewielu jest operatorów logistycznych, którzy organizują bezpośrednie transporty na tak dalekich trasach, skracając czas dostawy do minimum – nawet do 48 h. Możliwe jest to dzięki podwójnej obsadzie kierowców w pojazdach obsługujących te trasy.

- Dzięki podwójnej obsadzie kierowców na autach liniowych czas realizacji dostawy jest skrócony do minimum, co jest naszą największą przewagą na rynku usług transportowych” – podkreśla Piotr Skipor, dyrektor operacyjny Mainferight Poland. – „Piątkowy transport z Barcelony trafia do naszego magazynu w Zabrzu w poniedziałek, a we wtorek klient ma już towar u siebie. Podobnie jest w drugą stronę. Tak krótki „transit time” jest rzadkością na tych trasach. Standardowo kierunki te obsługiwane są z uwzględnieniem przeładunku towarów, w którymś z krajów tranzytowych, co znacznie wydłuża czas transportu, a dodatkowo może powodować opóźnienia w dostarczeniu przesyłek – wyjaśnia Piotr Skipor.

Dodatkowym atutem operatora jest magazyn cross-dockowy do obsługi drobnicy (kompletacja i przeładunki) położony na Śląsku w Zabrzu, co ułatwia nie tylko wyjazdy na Południe Europy, ale też obsługę linii drobnicowej do Rumunii i transportów z Zachodu na Wschód Europy.

Aktualnie Mainfreight Poland realizuje połączenia drobnicowe do Rumunii raz w tygodniu, ale na dwóch autach. W tym roku firma również zamierza rozwinąć to połączenie do dwóch wyjazdów w tygodniu, podobnie jak w przypadku Hiszpanii i Portugalii.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!