Manager Microsoft: Mobilność staje się standardem
Firmy, które będą chciały nadal konkurować na rynku, będą musiały korzystać z oprogramowania na urządzenia przenośne. Mobilność stała się obecnie jedną z głównych podstaw prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Agnieszka Zarzycka, CRM Business Development Manager w Microsoft.

- Aplikacje mobilne dostępne obecnie na różnej klasy urządzenia przenośne jak smartfony czy tablety, bardzo dobrze sprawdzają się we wspomaganiu przedsiębiorstw spożywczych w produkcji żywności. Mogą się one przyczynić do usprawnienia codziennej pracy działu produkcji, jak też handlowego czy magazynu, obejmującej działania związane z rejestracją zamówień, koordynacją procesu produkcyjnego, zarządzaniem gospodarką magazynową czy sprzedażą wyrobów gotowych. Przykładowo, oprogramowanie mobilne pomaga w płynnej wymianie informacji pomiędzy wszystkimi działami firmy. Z kolei dzięki zapewnieniu dostępu do bieżących informacji pozwala pracownikom działu produkcji na wgląd w informacje o aktualnym zapotrzebowaniu na dany rodzaj żywca, nadprodukcji czy rzeczywistym zużyciu surowców.
Webowe aplikacje uruchamiane w przeglądarce WWW są również bardzo przydatne w codziennej pracy firm produkujących żywność, chociażby dzięki umożliwieniu harmonogramowania i planowania poszczególnych zadań związanych z produkcją.
- Które branże przmysłu spożywczego inwestują najmocniej w tego typu rozwiązania?
- Przedsiębiorstwa sektora rolno-spożywczego, w tym zajmujące się przetwórstwem mięsa i wędlin, owoców i warzyw, a także produkcją koncentratów spożywczych, olejów i napojów, wykazują znaczne zainteresowanie aplikacjami przeznaczonymi na urządzenia przenośne. Dzieje się tak z kilku przyczyn. Jedną z nich jest to, że firmy stale się rozwijają, zwiększając liczbę oddziałów, a tym samym pracowników. Ci z kolei muszą poruszać się pomiędzy placówkami, pozostając w stałym kontakcie z centralą firmy. Oprogramowanie na urządzenia przenośne, jak np. system klasy CRM, pozwala na stałą komunikację pomiędzy pracownikami, kontrahentami i klientami. Umożliwia również natychmiastowy dostęp do danych zgromadzonych w bazie, dzięki czemu pracownik jest na bieżąco informowany o statusie realizacji danej sprawy i może zapewnić klientowi fachową obsługę w każdym momencie. Kolejnym powodem inwestycji w aplikacje mobilne są ich możliwości, tożsame z systemami dostępnymi w modelu on-premise, czyli "na miejscu". Również cena tego typu oprogramowania jest zachęcająca - można je użytkować na zasadzie miesięcznego abonamentu, bez konieczności inwestycji we własną infrastrukturę IT.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.