Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Marka ma kilka sekund, by zatrzymać oko konsumenta. Należy tworzyć silne brandy w oparciu o kolor

Konkurencyjna branża spożywcza stoi w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musiała się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują konsumentowi więcej, niż inni. Aby to osiągnąć marka potrzebuje obrać zdecydowany kierunek – na budowanie spójnych, wyróżniających systemów opakowań, opartych na mocnej kodyfikacji kolorystycznej, która tworzy półkę. Takie działanie ma umożliwić konsumentowi przede wszystkim szybkie odnalezienie produktu wśród innych. System opakowań wzmacniający markę to więcej niż logo. Spójna identyfikacja to szereg elementów, które tworzą pożądany obraz marki - mówi Joanna Roszkowska, projektant oraz doradca ds. wizerunku marek produktowych i korporacyjnych.

Marka ma kilka sekund, by zatrzymać oko konsumenta. Należy tworzyć silne brandy w oparciu o kolor
Należy tworzyć silne brandy w oparciu o kolor; fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-04-2020, 13:56

Ludzie podświadomie reagują na bodźce wzrokowe. Wiedza o tym, jak zachęcić ludzi do pozytywnego odpowiadania na projekty opakowań, prowadzi do wzmocnienia marki i wzrostu sprzedaży. Badanie z 2013 roku (Neural Correlates of Impulsive Buying Tendencies during Perception of Product Packaging, Psychology & Marketing, 10/2013) wykazało, że atrakcyjność opakowania produktu może wywołać impulsywne zakupy nawet u konsumentów, którzy nie zamierzali dokonywać zakupów.

- Opakowanie, które uznano za atrakcyjne wywołało intensywniejszą aktywność w obszarach mózgu związanych z impulsywnością w porównaniu z neutralnym opakowaniem. Wywołało także reakcję nagrody w mózgu, podczas gdy opakowanie uznane za neutralne wywołało reakcję w obszarach związanych z negatywnymi emocjami. Marka ma kilka sekund, by zatrzymać nasze oko. Nieumiejętnie zaprojektowana nie przyciągnie i nie zatrzyma spojrzenia. Oglądanie zazwyczaj zaczyna się w centralnym punkcie i jest związane z procesem kategoryzacji (psychologiczny proces przypisywania przedmiotów do kategorii, które już istnieją bądź ustanawiania im nowej kategorii). Innymi słowy – najpierw identyfikujemy to, na co patrzymy, potem próbujemy zrozumieć szczegóły. Jeśli identyfikacja jest zbyt trudna – przerzucamy nasz wzrok na inny produkt - mówi Joanna Roszkowska.

Kolor to podstawa

Jak podkreśla, najsilniejszym czynnikiem wpływającym na obraz marki i jednocześnie podstawowym komponentem budowania systemu opakowań jest kolor. To on właśnie powinien spełniać trzy podstawowe funkcje w projekcie: zwracać uwagę, tworzyć odpowiednie skojarzenia emocjonalne i wzmacniać tożsamość marki. Kolor prowadzi także do częstych pomyłek podczas zakupów – kierujemy się nim, gdy szukamy marki, którą zwykle kupujemy. Jeśli konkurencja próbuje wykorzystać moc „naszego” koloru, konsument może pomylić się podczas sięgania po opakowanie. Marki, które zawłaszczyły kolor dla swojej kategorii odnoszą sukces. Przykładem może być rzecz jasna czerwień Coca-Coli czy fiolet Milki. Ostatnio takie działanie podjął Łowicz, który zbudował mocną półkę w oparciu o kolor granatowy.

więcej informacji:

Joanna Roszkowska RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    komunikacja marketingowa RSS ALERT    /    marki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.78.110
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!