Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Marka spożywcza na festiwalu i w plenerze - jak budować opartą o emocje więź z klientem?

- Festiwale muzyczne oraz letnie imprezy plenerowe to dobre narzędzie do promocji marek spożywczych, ale jego wykorzystanie musi być oparte na konsekwentnej i długofalowej strategii – mówi Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching.

Marka spożywcza na festiwalu i w plenerze - jak budować opartą o emocje więź z klientem?
Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching; fot. PTWP

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 27-08-2018, 11:33

- Przed podjęciem decyzji o zaangażowaniu w festiwal czy imprezę plenerową należy jasno określić do kogo marka chce dotrzeć z przekazem, i na jakie wartości stawia. Bo wspierając daną imprezę trafia się nie tylko do jej uczestników, ale także do szerszego grona osób i jest się identyfikowanym i kojarzonym z wartościami imprezy. Często zaangażowanie w muzykę i sztukę przysparza markom pozytywnego wizerunku, a często jest także element CSR-u (społecznej odpowiedzialności firm) – tłumaczy Jacek Sadowski.

Wiele festiwali już w nazwie ma znaną markę (także) spożywczą. Zdaniem Jacka Sadowskiego nie wszystkim pasuje taka „ekspozycja”. Nie będzie to odpowiednie np. dla marek mało znanych, lokalnych czy dopiero wchodzących na rynek.

Jak dodaje prezes Demo, dla marek, które są zaangażowane w imprezę tytularnie ważna jest konsekwencja i rozwój samej imprezy. To doskonale widać na przykładzie marek, które tworzą swoje własne autorskie festiwale, które są spójne i mają wiernych fanów. I ci fani z pewnością są także wiernymi konsumentami.

- W przypadku innego zaangażowania niż tytularne trzeba określić, co marki chcą uzyskać poprzez udział w imprezie. A możliwości jest wiele – można zaprezentować swoją markę i ofertę w przypadku debiutów rynkowych, podtrzymać kontakt z konsumentami ze swojej grupy docelowej i zyskać ich uznanie, pokazać inne / nowe wykorzystanie produktów niż to powszechnie uznawane za najlepsze, ocieplić swój wizerunek po kryzysie, ale także zyskać wymierne efekty sprzedażowe – podpowiada Jacek Sadowski.

Co ciekawe, nie tylko napoje, alkohole i przekąski mogą zyskać na promocji podczas imprez plenerowych. – Trzeba sprzedawać podobne emocje i wartości, jakie towarzyszą danej imprezie. Warto wziąć też pod uwagę nieoczywistości, ponieważ to one będą zauważone i dyskutowane – dodaje Sadowski.

- Cokolwiek byśmy nie chcieli uzyskać poprzez udział w festiwalu czy imprezie warto pamiętać o najważniejszej kwestii – to nie powinna być jednorazowa akcja, ale element długofalowej strategii – dodaje.

- Festiwale to nie tylko muzyka, i nie tylko te największe, ale też niszowe wydarzenia. Festiwale i premiery filmowe, teatralne, tematyczne dają możliwość dotarcia do precyzyjnej grupy docelowej. Działając konsekwentnie, poprzez stałą obecność nawet na małych wydarzeniach, można budować opartą o emocje więź z klientem, którą trudniej zbudować poprzez kampanię mediową. Ale jest to maraton nie sprint - podsumowuje prezes Demo Effective Launching. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    festiwale RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    kampania promocyjna RSS ALERT    /    sponsoring RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!