Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Media społecznościowe i reklamodawcy zdefiniowali mowę nienawiści

Platformy społecznościowe, w tym Facebook, YouTube i Twitter, wspólnie ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) ustaliły wspólną definicję treści szkodliwych, w tym materiałów zawierających mowę nienawiści, przy których nie powinny być publikowane reklamy.

Media społecznościowe i reklamodawcy zdefiniowali mowę nienawiści
fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 24-09-2020, 14:13

Wspólna definicja ma ułatwić serwisom wczesne wykrywanie oraz blokowanie szkodliwych treści, pozwoli też reklamodawcom na lepsze kontrolowanie przy jakich materiałach zamieszczane są ich komunikaty. Umożliwi ponadto stworzenie ustandaryzowanych metod pozwalających na porównanie tego, jakiego rodzaju treści pojawiają się na poszczególnych platformach internetowych i w jakiej skali.

Zdaniem Roba Rakowitza ze Światowej Federacji Reklamodawców (ang. World Federation of Advertisers, WFA) dzięki porozumieniu z platformami udało się "ustalić granice dotyczące treści, przy których absolutnie nie powinny być publikowane żadne treści reklamowe i których twórcy nie powinni zarabiać na legalnej reklamie".

Negocjacje pomiędy platformami a reklamodawcami trwały 15 miesięcy, a szczegóły umowy zostały dopracowane przez powołane przez WFA w 2019 r. Globalne Stowarzyszenie Na Rzecz Odpowiedzialnych Mediów (Global Alliance for Responsible Media, GARM).

Porozumienie jest odpowiedzią na lipcowy bojkot Facebooka, w ramach którego ponad tysiąc przedsiębiorców czasowo wycofało swoje reklamy z platformy w proteście przeciwko niewystarczającej moderacji treści. Kampania "Stop Hate for Profit", w której udział wzięły największe światowe firmy, w tym m.in. Adidas czy Coca-Cola, zorganizowana została przez organizacje społeczne. Jej celem było przekonanie platform do zintensyfikowania walki z dyskryminacją i mową nienawiści w sieci.

"To dobrze, że platformy społecznościowe nareszcie zobowiązały się do skuteczniejszego wykrywania i usuwania nienawistnych treści. Mamy nadzieję, że porozumienie będzie przestrzegane i że nie są to jedynie puste obietnice" - skomentował Jonathan Greenblatt z amerykańskiej Ligii Przeciwko Zniesławieniu (Anti-Defamation League, ADL), jednego z organizatorów kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

reklamodawcy RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    kampanie reklamowe RSS ALERT    /    mowa nienawiści RSS ALERT    /    treści szkodliwe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!