Dla niemieckiego hurtownika Metro drugi kwartał obecnego roku finansowego był znów negatywny. Sprzedaż w tym czasie spadła o 11,9 procent do 5,1 miliarda euro. Przede wszystkim w Europie Zachodniej nastąpił „znaczący spadek” - o 21,5 procent, głównie dlatego, że branża hotelarska była nadal zamknięta z powodu pandemii koronawirusa - twierdzi nowy prezes, Steffen Greubel.

Na rynku niemieckim sprzedaż spadła o 6,9 proc., podczas gdy w Rosji odnotowano wzrost o 4,0 proc. w oparciu o lokalne kursy walut. W Europie Wschodniej sprzedaż w walucie lokalnej spadła o 5,2 proc., chociaż Ukraina, Rumunia i Turcja były "na plusie". Sprzedaż w Azji również spadła - o 3,1 procent.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl.


Największa konferencja poświęcona sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce 7-8 listopada 2022 • Warszawa • Hotel Sheraton Grand Warsaw

Zarejestruj się!